וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה סיימה הרבעון ברווח של 1.14 מיליארד שקל

מיכאל רוכוורגר

31.5.2009 / 14:41

שערוך נכסים איפשר לחברה לרשום הכנסות של 1.9 מיליארד שקל מעלייה בשווי ההוגן של נכסים



לאחר רבעון רביעי גרוע, שבו הפסידה אפריקה ישראל 2.7 מיליארד שקל, חזרה החברה להרוויח ברבעון הראשון של 2009. אפריקה, שבשליטת לב לבייב ובהנהלת איזי כהן, הרוויחה ברבעון הראשון כ-1.14 מיליארד שקל - סכום הגבוה פי 9 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2008. אולם, השיפור בריווחיות אינו מעיד על כך שהפעילות השוטפת של החברה מפגינה שיפור מובהק, שכן היא עדיין רחוקה מכדי שניתן יהיה לפסוק כי שרדה את המשבר.



חשבונאות יצירתית איפשרה לאפריקה ליישם לראשונה את תקן IAS40 הבינלאומי, במסגרתו החברה שיערכה את פרויקטי הדגל שלה - קניון The Mall Of Russia במוסקבה וקניון קוטרוצ'ן בבוקרשט. שערוכים אלו סייעו לחברה לרשום הכנסות של 1.9 מיליארד שקל שנבעו מעלייה בשווי ההוגן של נדל"ן להשקעה בהקמה, אך עם זאת גם הפחתה של 302 מיליון שקל של מלאי קרקעות ובניינים למכירה.



איזי כהן, מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל, אמר עם פרסום הדו"חות: "תוצאות הרבעון הראשון מבטאות לראשונה את הערך הרב הגלום בפרויקטי הדגל העיקריים אותם מפתחת הקבוצה בימים אלה, ואשר צפויים להיפתח בהמשך השנה. הרווח המשמעותי שנוצר בגין פרויקטים אלה מעיד על יכולתה היזמית והביצועית של קבוצה אפריקה ישראל. במהלך הרבעון המשיכה אפריקה ישראל לפעול על מנת לשפר את מבנה החוב של הקבוצה. וזאת, תוך כדי הגדלת יתרות הנזילות והקטנת ההתחייבויות בסכומים ניכרים.



"חתמנו על מספר מכתבי כוונות למכירת נכסים במחירים ראויים ובתשואות נאותות, ואנו צופים כי קצב ההתקדמות לקראת השלמת החתימה הסופית יהיה כמתוכנן. אנו ממוקדים בהשגת היעדים האסטרטגיים אותם קבענו לעצמנו ובכוונתנו להמשיך במגמה זו תוך חתירה להשלמת הפרויקטים המצויים בשלבי הקמה והצפויים, עם השלמתם, להניב לקבוצה תזרימי מזומנים בהיקפים משמעותיים".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully