וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.די.בי אחזקות הרוויחה 450 מ' ש' הודות לשיפור בתוצאות החברות שבאחזקתה והכנסות מימון

מיכאל רוכוורגר

31.5.2009 / 13:55

דנקנר: אנו מאמינים בקרדיט סוויס ואני מקווה שלמרות המימושים האחרונים, כור תצליח להגדיל את אחזקותיה



הקונצרן הגדול במשק, אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר ומשפחות מנור ולבנת, סיים את הרבעון הראשון של 2009 ברווח של 450 מיליון שקל (המיוחס לבעלי המניות), לעומת רווח של 4 מיליון שקל ברבעון המקביל. בעקבות הרווח אי.די.בי אחזקות תחלק ב-24 ביוני דיווידנד של 216 מיליון שקל.



אי.די.בי פיתוח, שהפכה לאחרונה לחברה הפרטית, סיימה את הרבעון הראשון של 2009 עם רווח של 323 מיליון שקל, לעומת רווח של 51 מיליון שקל ברבעון מקביל ב-2008. השיפור בתוצאותיה של אי.די.בי אחזקות נובע מגידול בהכנסות מימון ורווחים של חברות שבאחזקתה כמו סלקום, מכתשים אגן, שופרסל, כלל ביטוח ונשר וכן מהמימושים שביצעה כור במניות בנק ההשקעות השווייצי, קרדיט סוויס.



חלקה של סלקום ברווחי אי.די.בי אחזקות ברבעון הראשון היה 107 מיליון שקל, לעומת 156 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2008. אולם הרווח ב-2008 כלל רווח חד פעמי של כ-85 מיליון שקל בגין מכירת 3.4% מסלקום על ידי דיסקונט השקעות.



מכתשים אגן תרמה לרווחי אי.די.בי אחזקות 50 מיליון שקל ברבעון, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל. שופרסל תרמה 23 מיליון שקל לרווח, לעומת 13 מיליון שקל ברבעון המקביל. בעקבות השיפור בשוק ההון, כלל ביטוח תרמה לרווחי אי.די.בי אחזקות כ-8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 6 מיליון שקל ברבעון המקביל. חברת הנדל"ן, נכסים ובנין, תרמה 14 מיליון שקל לרווחו, לעומת 35 מיליון שקל ברבעון המקביל.



כמו כן, אי.די.בי אחזקות רשמה ברבעון ראשון רווח של 156 מיליון שקל בגין הפחתת מוניטין שלילי, שנבע מרכישה עצמית ממניות החברה הבת אי.די.בי פיתוח, במחיר למניה הנמוך יותר מהון עצמי למניה של אי.די.בי פיתוח.



עם פרסום התוצאות ציין דנקנר כי "הרבעון הראשון של שנת 2009 סימן את שיא המשבר הכלכלי שפוקד את השווקים בשנתיים האחרונות. אני שמח על כך שדווקא בתקופה כזאת כל חברות האחזקה של הקבוצה והחברות התפעוליות המרכזיות שלנו, מציגות רווחיות גבוהה וחוסן פיננסי ועסקי".



"ההשקעה המשמעותית שביצענו בתקופת המשבר, לפני כ-10 חודשים, היא רכישת מניות קרדיט סוויס. היום נראה שהבחירה בקרדיט סוויס, לאחר שבדקנו עשרות בנקים, היתה מוצלחת ביותר. על אף שמכרנו בשבועות האחרונים חלק מאחזקה זו, אנו מאמינים בבנק ובאיתנותו הגדולה, ולדעתי הוא ייצא מן המשבר מחוזק. אני מקווה שאי.די.בי, באמצעות כור, תצליח להגדיל את אחזקותיה בקרדיט סוויס ותמשיך להיות בעלת מניות מובילה בו".





טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully