וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב נגד הטלת מע"מ על פירות וירקות נדחה לאחר קריאה ראשונה; נתניהו: אמשוך התקציב אם לא יהיה רוב

צבי זרחיה

31.5.2009 / 15:59

אלי ישי: "ממשלה שמאשרת מע"מ על פירות וירקות היא ממשלה ללא לב וללא רחמנות"



להצעת תקציב המדינה לשנת 2009-2010 ולהצעת חוק ההסדרים במשק המדינה מובטח רוב בקריאה הראשונה במליאת הכנסת. כך אמר אתמול מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, בפגישה שקיים ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם 8 ח"כים מהליכוד. לדברי גבאי, סיעות הקואליציה ישראל ביתנו, העבודה, ש"ס ויהדות התורה הבטיחו לתמוך בתקציב בקריאה הראשונה.



בעקבות כך אומרים בכנסת שהקרב נגד הגזירות ובהן הטלת מע"מ על פירות וירקות ייערך לאחר ההצבעה בקריאה הראשונה ולפני ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית. לפי שעה אין רוב בכנסת בעד הטלת מע"מ על ירקות ופירות לנוכח התנגדויות שהובעו בליכוד, ש"ס, יהדות התורה, ישראל ביתנו והעבודה.



נתניהו אמר אתמול לח"כים שימשוך את הצעת תקציב המדינה לשנת 2009-2010 וחוק ההסדרים במשק ולא יגישן לכנסת עוד לפני ההצבעה בקריאה הראשונה במידה שיתברר לו שאין רוב בעדן.



כפי שנחשף ב-TheMarker, שישה מח"כי הליכוד בוועדות השונות הביעו התנגדות להטלת מע"מ על פירות וירקות. מדובר בח"כים: ציון פיניאן - מרכז הליכוד בוועדת הכספים, יו"ר ועדת הכלכלה אופיר אקוניס, מירי רגב, כרמל שאמה, יריב לוין ודני דנון. נוסף על אלה, השתתפו בפגישה אתמול עם נתניהו גם יו"ר הקואליציה, ח"כ זאב אלקין, וח"כ ציפי חוטבלי.



הח"כים הללו טענו שההחלטה תפגע בשכבות החלשות, ובליכוד, לדבריהם, מוטב לליכוד להוביל החלטה אחרת במקום להיכנע לתכתיביהן של סיעות הכנסת המתנגדות למהלך.



נתניהו אמר לח"כים כי בעבר לא בוצעו שינויים בתקציב המדינה לפני ההצבעה בקריאה הראשונה בכנסת ולא יאפשר למצב כזה להתרחש כעת. לדבריו, אם יבוצעו שינויים בתקציב הרי שהדבר יקרה לאחר ההצבעה בקריאה הראשונה בכנסת ולפני ההצבעה בקריאה השנייה והשלישית.



הממשלה אמורה להגיש את הצעת חוק התקציב וחוק ההסדרים במשק להצבעה בקריאה ראשונה בכנסת ב-16 ביוני 2009. ההצבעות בקריאה השנייה והשלישית צפויות להיערך ב-15 ביולי 2009. בפגישה הודיעו הח"כים שיתמכו במליאה בהצעת התקציב בהצבעה בקריאה הראשונה.



נתניהו לא התייחס בפגישה להתנגדות הח"כים להטלת מע"מ על ירקות ופירות. לפי שעה אין בכנסת רוב בעד החלטת הממשלה להטיל מע"מ על ירקות. התנגדות למהלך הובעה לא רק בליכוד אלא גם בסיעות ש"ס, העבודה, יהדות התורה, וישראל ביתנו.



באוצר הביעו תקווה שיהיה ניתן לשכנע את יו"ר ש"ס, אלי ישי, להסיר את התנגדותו בתמורה להקצאת מאות מיליוני שקלים כפיצוי לעשירונים התחתוניים שיפגעו כתוצאה מהטלת המע"מ על פירות וירקות.



ואולם, ישי הכריז אתמול כי "לא נשנה את התנגדותו למע"מ על ירקות ופירות. הטלת מע"מ על פירות וירקות מבטאת התאכזרות לשכבה מאוד ספציפית. הטלת מע"מ היא החלטה לא מצפונית ולכן נתנגד. אני שמח שגם במפלגת העבודה וח"כים בליכוד הבינו שממשלה שמאשרת מע"מ על פירות וירקות היא ממשלה ללא לב וללא רחמנות על מי שצריך. נלחם במלוא כוחנו נגד הגזירה. אני בטוח שהגזירה הזו לא תהיה בספר התקציב". גורמים בש"ס טענו אתמול כי עד לרגע זה לא הוצע לישי פיצוי רציני וכי יו"ר ש"ס אף אינו מעוניין לדון בפיצוי.



נתניהו מתח בקורת על כך שהח"כים מתחו בפומבי בקורת על כמה מהחלטות הממשלה בעניין התקציב וחוק ההסדרים. הוא נענה לבדוק את פנייתו של ח"כ שאמה לפיה הליכוד יעמוד בהתחייבותו במערכת הבחירות להעניק שנת לימודים ראשונה חינם לסטודנטים לתואר הראשון במוסדות להשכלה גבוהה.



נתניהו הודיע שתתקיים פגישה בעניין עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי, ונציגי האוצר. המגמה היא לעמוד בהתחייבות כבר בתקציב הנוכחי. ההערכה היא שהממשלה תציע להפעיל את הנושא בהדרגה. כמו כן, סוכם על כינון מפגש חודשי קבוע בין נתניהו לח"כי הליכוד שבו ידונו הסוגיות השונות. הח"כים קבלו בין היתר על כך שאינם יכולים להגיש הצעות חוק פרטיות, אלא, אם הם מגייסים לכך תמיכה של ח"כים מסיעות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully