וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסטים: הדו"ח של בנק לאומי כולל השפעות חיוביות ביותר של רוח גבית, אשר ספק אם יחזרו בהמשך

נועה פרייס

31.5.2009 / 16:30

יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים: "בהמשך השנה נהיה עדים לעלייה בהפרשות בהוצאות התפעוליות, כך שהרווחיות תהיה נמוכה יותר"



בנק לאומי פרסם היום את דו"חות הרבעון הראשון של 2009. הבנק דיווח על רווח של 429 מיליון שקל, המבטא תשואה להון של כ-9.5%. "לכאורה תוצאה מצויינת, אבל אנו ממליצים להתאזר בסבלנות עם המסקנות. להערכתנו, הדו"ח כולל השפעות חיוביות ביותר של רוח גבית, אשר ספק אם יחזרו בהמשך", אומרים בכלל פיננסים.



יובל בן זאב, מנהל מחלקת המחקר בכלל פיננסים, אומר כי "הדו"ח אמנם הפתיע לטובה, אבל כאשר מנערים את האבק ההתלהבות שוככת. להערכתנו, בהמשך השנה נהיה עדים לעלייה בהפרשות בהוצאות התפעוליות, כך שהרווחיות תהיה נמוכה יותר".



הכנסות המימון היו נמוכות מאוד, מציןן בן זאב. ההכנסות מפעילות שוטפת הסתכמו בכ-1,631 מיליון שקל, בדומה לאשתקד. לטענת בן זאב, "נראה כי שחיקת המרווחים על פקדונות פוגעת בבנק".



ההפרשות לחובות מסופקים הסתכמו בכ-354 מיליון שקל, 0.7% מתיק האשראי. "הפרשות אלו נמוכות ביחס למצב המשק, אבל דומות למה שראינו בבנקים האחרים", אומר בן זאב. בנוסף, סך האשראי הבעייתי גדל בכ-600 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2009 ביחס לרבעון האחרון של 2008.



"להערכתנו, בהמשך השנה צפויה עלייה משמעותית בהפרשות לחובות מסופקים, בדגש על מגזרי הבנקאות המסחרית והעסקים הקטנים", טוען בן זאב.



אקסלנס: "לאומי אכן הפתיע לטובה"



בבית ההשקעות אקסלנס אומרים כי "בנק לאומי אכן הפתיע לטובה הרבה מעבר לקונצנזוס, ואף מעבר לתחזית האגרסיבית שלנו ל-416 מיליון שקל".



התשואה על ההון הגיעה ל-9.15%, לעומת הצפי שלנו ל-8.7%, מציין טרנס קלינגמן, אנליסט באקסלנס. "ההכנסות מריבית היו מתחת לצפי שלנו כשתיק האשראי נשאר יציב וזאת על אף העובדה שהבנק לא לחוץ מבחינת הלימות הון", טוען קלינגמן.



הבנק דיווח על ירידה חדה בהוצאות הודות לרווח מקופת הפיצויים ושליטה טובה בהוצאות אחרות, דבר שחיפה באופן ניכר על הכנסות מריבית נמוכות מהצפוי, אומרים באקסלנס. גם ההפרשות לחומ"ס היו נמוכות מהצפוי, בעיקר בגלל גבייה של חובות אבודים שהסתכמה ב-89 מיליון שקל.



תוצאות הבנק הושפעו לטובה משיעור מס מזערי ברבעון (כ-9%), הודות לפיחות השקל. השווי ההוגן של אג"ח בקרן הון (כנראה בעיקר אג"ח בנקים חו"ל) ירד ב-481 מיליון שקל, בהתאם למה שהבנק דיווח בדו"ח השנתי (סוף חודש מארס) ולטענת קלינגמן, כנראה שרמת המחירים של החוב הבנקאי הזר מתחילה להתייצב מאז מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully