וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי האוניברסיטאות החליטו: יוצאים למאבק נגד קיצוץ בשכר

חיים ביאור

31.5.2009 / 16:44

מדובר ב-12 אלף עובדים מינהליים באוניברסיטאות העברית, ת"א, חיפה, בר אילן, ב"ש, הטכניון ומכון ויצמן



ועדי העובדים של העובדים המינהליים בכל האוניברסיטאות, שהתכנסו בימים אלה באוניברסיטת תל אביב, החליטו לצאת למאבק נגד החלטת הממונה על השכר במשרד האוצר, אילן לוין, לקצץ בשכרם ולהשיב תוספות שכר חריגות שקיבלו.



משתתפי הכנס מייצגים 12 אלף עובדים מינהליים באוניברסיטאות העברית, ת"א, חיפה, בר אילן, באר שבע, הטכניון ומכון ויצמן למדע. בכנס, שהתקיים בהשתתפות המחזיק בתיק עובדי המוסדות להשכלה גבוהה בהסתדרות, ראובן פרי, החליטו העובדים להקים מטה מאבק שיפעל בדרכים "משפטיות ואחרות" כדי להדוף כוונה זו של הממונה.



ועד עובדי אוניברסיטת תל אביב, בראשות אבלין מילוא, הוא הראשון מבין הוועדים שכבר קיבל אישור מההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה. בעקבות הכרזת הסכסוך, הוועד יהיה רשאי להורות לעובדים על שיבושים או אף על שביתה בתום 14 ימי הצינון, שקבועים בחוק.



מילוא אמרה כי מילוי דרישות הממונה על השכר, פירושו הפחתה של 25% - 20% בשכרם של עובדים. "לא נסכים לקיצוץ זה בשכר", היא אמרה. "שכרנו, לרבות התוספות השונות, מעוגן בהסכמי העבודה שנחתמו עמנו ועם ההסתדרות כחוק", טענה מילוא.



בסוף מארס האחרון פנה הממונה על השכר אל נשיאי כל האוניברסיטאות בדרישה לגילוי מלא של פרטי השכר והפנסיה של עובדי האוניברסיטאות. הפנייה נעשתה בעקבות דו"ח חמור של מבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס שפורסם בתחילת השנה, על חריגות שכר גדולות באוניברסיטאות.



לוין איים שאם האוניברסיטאות לא יעבירו לו את המידע, הוא יפעל "על פי הסמכויות הקבועות בחוק". בדו"ח המבקר נחשפה תרבות של תשלומי שכר ופנסיה באוניברסיטאות שלא לפי הנורמות המקובלות במגזר הציבורי וכן סירוב של הנהלות האוניברסיטאות לחשוף את מלוא נתוני השכר בפני המבקר ובפני הממונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully