וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזורים הפסידה 16.8 מ' ש' בשל הוצאות מימון; אינה עומדת באמת מידה פיננסית להן התחייבה לבנקים

נתן שבע

31.5.2009 / 16:29

הבנקים לא דורשים בשלב הזה פירעון מיידי לחוב



הוצאות מימון כבדות הובילו את אזורים, שבשליטת בוימלגרין קפיטל של שעיה בוילמגרין, לסיים את הרבעון בהפסד של 16.8 מיליון שקל. הוצאות המימון של החברה - שמחזיקה בלגנא ובחברה הבת של שלה אנגל אירופה, שכנגד שניהן הודבקה אזהרת "עסק חי" - הסתכמו ב-39.6 מיליון שקל. ההפסד הנוסף של אזורים מגיע לאחר הפסד של 412.5 מיליון שקל ב-2008. הכנסות החברה קטנו ב-10% ל-298 מיליון שקל.



בוילמגרין רכש את מניות אזורים באמצעות הלוואה גדולה מבנק מזרחי. אזורים אינה עומדת בהתחייבויותיה כלפי הבנקים. יחס החוב הפיננסי לחוב הפיננסי, ההון העצמי כולל זכויות המיעוט עומד על 86%, לעומת דרישה שלא יעלה על 80%. כלפי אחד הבנקים התחייבה החברה כי החוב יירד לרמה של 75% לקראת סוף 2009. בינתיים קיבלה החברה הודעה מאחד הבנקים כי לא יממש את זכותו להעמיד לפירעון מיידי את חובות החברה בשל אי העמידה ביחס החוב.







הבנק הבהיר כי הוויתור הינו חד פעמי ומתייחס לדו"חות הרבעון האחרון, ובנק נוסף הביע את הסכמתו בעניין. בכוונת החברה לפעול לחזרה ליחס חוב של 80%, בין היתר באמצעות הפעילות השוטפת של החברה, לרבות מימוש נכסים והשקעות. אזורים מזהירה עוד כי אם תידרש החברה לפירעון האשראי הבנקאי באופן מיידי לא צפוי כי יהיה בידי החברה די באמצעים על מנת לפרוע התחייבות זו. לאזורים גם התחייבות כלפי בעלי האג"ח (סדרה 8) לשמור על יחס חוב שלא יעלה מ-70%. עם זאת, אין בחריגה מהיחס בכדי להוות עילה להעמדת איגרות חוב לפירעון מיידי.



לאזורים הון עצמי (המיוחס לבעלי המניות) של 536 מיליון שקל - המממן כ-7.5% מסך המאזן. איגרות החוב של החברה מסתכמות ב-1.5 מיליארד שקל, ויש לה עוד התחייבויות נוספות בסך של 2.8 מיליארד שקל ברובם לבנקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully