וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית הספר לרפואת שיניים בתל אביב ככל הנראה לא ייסגר - המרצים הפסיקו את השביתה

חיים ביאור

31.5.2009 / 18:24

הבוקר פתחו המרצים בשביתה "בכל העולם, בתי הספר לרפואת שיניים אינם רווחיים וגם לא מאוזנים כספית"



המרצים של בית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב לא ימשיכו מחר בשביתה בה החלו היום, לאחר שהנהלת האוניברסיטה והוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) הגיעו לסיכום ולפיו יבוצע רישום של סטודנטים לשנת הלימודים הראשונה בבית הספר. הדבר מבטיח אתך המשך הפעלתו של המוסד, הנמצא בסכנת סגירה כבר שלוש שנים.



הבוקר פתחו המרצים בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב בשביתה ללא הגבלת זמן. עקב כך, הופסקו הלימודים בבית הספר שבו לומדים 85 סטודנטים.



ראש מטה המאבק של המרצים לרפואת שיניים, פרופ' אריאל בן עמר, שהוא ראש המחלקה לשיקום הפה בבית הספר, אמר שלפי טענת הנהלת אוניברסיטת תל אביב - בית הספר הוא גירעוני ולכן על הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) שבמשרד האוצר לכסות את הגירעון, בסך 12 מיליון שקל, היא בלתי הגיונית.



”בכל העולם, בתי הספר לרפואת שיניים אינם רווחיים וגם לא מאוזנים כספית מסיבות שונות, כגון עלויות החומרים המשמשים את הסטודנטים”, אמר בן עמר. ”אנו מצידנו, המרצים, עשינו ויתורים גדולים, כדי לאפשר את המשך הפעלתו התקינה של בית הספר: הסכמנו לקיצוץ מאסיווי בסגל ההוראה, הורדה באחוזי המשרה והרעת תנאי השכר. עשרות מבין המרצים הם בכלל מתנדבים, דבר שלא ייאמן. אפילו הפנסיה שאנו זכאים לה אינה פנסיה תקציבית, אלא צוברת, שהיא פחות טובה. לא ייתכן שהנהלת האוניברסיטה תטיל את האחריות להמשך קיומו של בית הספר על ות"ת", הוא הוסיף.



אגודת הסטודנטים באוניברסיטת ת"א תומכת במאבקם של המרצים לרפואת שיניים והבוקר אירגנה האגודה הפגנת מחאה של הסטודנטים בקמפוס. גם ההסתדרות לרפואת שיניים וההסתדרות הכללית (אף שאינה מייצגת את המרצים), תומכות במאבק נגד סגירת בית הספר. הן דורשות שהנהלת האוניברסיטה תחדש את ההרשמה לשנה א' בבית הספר, הרשמה שהופסקה כבר לפני 3 שנים.



בתגובה אמר פרופ' צבי גליל, נשיא אוניברסיטת ת"א: ”קיומו של בית הספר לרפואת שיניים חשוב בעינינו, אך הנטל הכספי הכרוך באחזקתו של בית ספר זה אינו יכול להיות מוטל רק על כתפיה של אוניברסיטת ת"א. בתקופה הנוכחית אין זה צודק שקהילת האוניברסיטה כולה, על 27 אלף הסטודנטים ואנשי הסגל שלה, תיפגע בשל הצורך לכסות את הגירעון, שמקורו בעלויות הגבוהות של תפעול בית הספר לרפואת שיניים. אני מקווה שיימצא פתרון שיבטיח את עתידו של ביה"ס כמוסד מוביל בהוראה ובמחקר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully