וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאודר - שמחזיק כיום ב-51% ממניות ערוץ 10 - מושך ידיו מהערוץ

אופיר בר-זהר

31.5.2009 / 19:14

הודיע לבעלי המניות הנוספים כי לא יזרים יותר כסף לערוץ



לאודר הודיע בימים האחרונים לבעלי המניות הנוספים של הערוץ כי הוא אינו מוכן להזרים יותר כסף לערוץ וכי הוא מעוניין לצאת מהערוץ. בכנס איגוד המפיקים, שאירע היום בערב, הודיע מנכ"ל הערוץ, יוסי ורשבסקי, כי לאודר ככל הנראה מושך ידיו מערוץ 10.



כפי שנחשף ב-TheMarker לאודר, שמחזיק ב-51% ממניות הערוץ, הפסיק להזרים כסף לערוץ בחודשים האחרונים. מקורות בשוק אמרו כי מאז פרוץ המשבר הכלכלי הסכמתו של לאודר להזרמת כסף לערוץ הולכת וקטנה. לפי הערכות מתחילת השנה נזקק הערוץ להזרמה של כמה מיליוני דולרים.



מחר עתידה להתרחש פגישה קריטית של נציגי בעלי המניות עם אנשי הרשות השנייה. במכתב שנשלח מהרשות השנייה נכתב כי "זהו רגע האמת" וכי יש להגיע להסדר חובות על מנת להימנע מפרסום מכרז חדש. כפי שנחשף ב-TheMarker במהלך פגישה, שהתקיימה מוקדם יותר החודש בנוכחות שר התקשורת, הודיע נציג בעלי המניות כי הם יסכימו להזרים סכום של 120 מיליון שקל בלבד ב-3 השנים הקרובות, סכום שיכסה את ההשקעה במחויבויות התוכן אך לא יספיק לתשלום דמי זיכיון ותמלוגים.



זיכיונו של הערוץ עתיד לפוג בסוף ינואר 2010. לפי החוק על מנת לקבל הארכת זיכיון על הערוץ לעמוד בכל מחויבויותיו. לפי דו"ח ועדת תורג'מן, אשר הוקמה על מנת לבחון מצב הערוץ, לערוץ חוב של כ-100 מיליון שקל כאשר כ-70 מיליון שקל ממנו בחובות תוכן והשאר בגין תשלומי תמלוגים, דמי זיכיון והשקעה בקולנוע. על הערות להסדיר חוב זה על מנת לקבל הארכת זיכיון ובעקבותיה רישיון ב-2012. מדוברו של לאודר לא נמסרה תגובה. מערוץ 10 לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully