וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמשכת ההתכתשות בבוימלגרין: מזרחי טפחות דורש לחזק ביטחונות - מחזיקי אג"ח מאיימים להשתלט על החברה

מיכאל רוכוורגר

31.5.2009 / 19:23

קבוצת מחזיקי אג"ח פנתה לחברה: לא נבחל באמצעים נגד כל פעולה חד צדדית של החברה מול הבנק



נמשכות ההתכתשויות בין הנושים של קבוצת בוימלגרין, שבשליטת שעיה בוימלגרין. נציגות משותפת של מחזיקי אג"ח א ו-ג של בוימלגרין קפיטל דורשת מהחברה, באמצעות משרד עורכי דין מ.פירון, לכנס באופן מיידי ישיבת דירקטוריון דחופה.



לטענת הנציגות, נודע למשקיעים ממקורות בבוימלגרין קפיטל ומחוץ לחברה, כי בתקופה האחרונה דרש בנק מזרחי טפחות מבוימלגרין לגבות את הערבויות האישיות שניתנו על ידו בעבר לבנק, בסך של כ-50 מיליון דולר, כך שיעמיד לטובת הבנק באופן פרטי "ביטחונות קשים בעלי ערך מהותי". זאת בניגוד למה שנאמר בפגישות שנערכו בין הנציגות לבין הנהלת החברה ושעיה בוימלגרין. בנציגות נכללים נציגים של פסגות, אנליסט ומשקיעים פרטיים.



מחזיקי האג"ח מתנגדים לכל העמדה נוספת של ביטחונות על ידי בוימלגרין לטובת הבנק ללא העמדת ביטחונות דומים למחזיקי האג"ח, אך מוסיפים כי יסכימו לכך רק במקרה שבו העמדת ביטחונות תיעשה במסגרת הסדר חוב כולל, שיתחשב בזכויות כל הנושים.



"הענקת בטוחות נוספות לטובת מזרחי טפחות, בעת הזו, תוך התעלמות מנושים מהותיים אחרים ובהתחשב במצה הנוכחי של החברה, מהווה התנהגות שאינה בתום לב והעדפת נושים אסורה, שכן מטרתה להביא לשינוי מהותי במעמד הנושים בחברה", כותבים הנושים, ומוסיפים כי "פעולה שכזו עומדת בניגוד למה שנאמר בפגישות שנערכו עם הנהלת החברה ועם שעיה בוימלגרין עצמו".



מחזיקי האג"ח מזהירים כי "כל פעולה חד צדדית שתתבצע במערכת יחסי החברה מול הבנק, ללא הסכמת מחזיקים, עלולה להיות בעלת תוצאות מרחיקות לכת", ומוסיפים כי לא יבחלו בשום אמצעים - כולל דרישה להעביר לידיהם את הבעלות על מניות החברה.



קבוצת בוימלגרין מקיימת בימים אלה מגעים עם הגופים המוסדיים והבנקים בכדי להגיע להסדר חוב כולל, אולם בשל מעורבות הבנקים והמוסדיים, הצדדים מתקשים בהסכמה. חובותיה של בוימלגרין קפיטל למזרחי טפחות, שמימן לו את רכישת אזורים ובתמורה קיבל שעבוד על המניות, עומדים על כ-660 מיליון שקל. לבוימלגרין קפיטל התחייבויות של כ-400 מיליון שקל למחזיקי האג"ח. ההסדר צפוי לכלול גם פריסת תשלומים למחזיקי חוב של אזורים, בגובה כ-1.1 מיליארד שקל, וכן הגעה של אזורים להסדר פריסת הלוואות עם בנק הפועלים ולאומי.



בתוך כך, חלה התקדמות במגעים של מזרחי טפחות והמוסדיים למינויו של יורם טורבוביץ, לשעבר ראש סגל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, ליו"ר אזורים. גם בחברות הבנות של אזורים בקבוצת לגנא, נמשכות הצרות, והן מצויות בפני סכנה ממשית של חדלות פירעון.



אזורים פירסמה אתמול את תוצאותיה לרבעון הראשון של 2009. בשל ההפסדים של חברות הבנות אזורים סיימה החברה את הרבעון עם הפסד של כ-17 מיליון שקל.



אזורים אינה עומדת באמות מידה פיננסיות במסגרת ההלוואות של כ-567 מיליון שקל להפועלים ולאומי, שבינתיים דחו את הדרישה לפירעון מיידי של ההלוואות.



בוימלגרין מכחישה את הטענות המועלות במכתב המשקיעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully