וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכירת חיסול בשוק הכדורגל באנגליה: ניוקאסל עומדת למכירה תמורת 100 מיליון ליש"ט

סוכנויות הידיעות

31.5.2009 / 19:28

בשבועות האחרונים דווח כי אלכסנדר גאידמק מכר את פורטסמות תמורת 20 מיליון ליש"ט



מייק אשלי, בעלי רשת ביגוד הספורט האנגלית ספורטס דיירקט, העמיד את מועדון הכדורגל האנגלי ניוקאסל למכירה, תמורת סכום מוערך של כ-100 מיליון ליש"ט, כך דיווח העיתון הבריטי "סאנדיי טיימס". הדיווח מגיע ימים ספורים לאחר שהקבוצה הודחה מהפרמייר ליג. בינתיים לא קיבלה הקבוצה הצעות רכש רשמיות.



מדובר במחיר הנמוך ב-34 מיליון ליש"ט מהמחיר בו רכש אשלי את המועדון לפני שנתיים. מאז, הוא גם הזרים 110 מיליון ליש"ט מהונו האישי למועדון, על מנת לממן חובותיה. בספטמבר ניסה אשלי למכור את הקבוצה תמורת 400 מיליון ליש"ט, אך ירידתה מהליגה הבכירה בכדורגל האנגלי פגעה קשות בשווייה.



אשלי אמר בראיון ל"טיימס" כי הוא מתחרט על רכישת המועדון לפני שנתיים. "מעולם לא טענתי כי אני מומחה במועדוני כדורגל. אני בסך הכל אוהד – אם כי אוהד עשיר. אבל עכשיו אני פחות עשיר. הזרמתי למועדון כסף ככל יכולתי. אבל אני מבין שיכולתי הייתה מועטה מדי. אני מצטער עבור כולנו על כל מה שקרה".



בשבועות האחרונים דווח על מספר מועדוני כדורגל העומדים למכירה או שכבר נמכרו. לפי הדיווחים, סולימן אל-פאחים, איל נדל"ן מאיחוד נסיכויות המפרץ, קרוב לרכישת מועדון הכדורגל האנגלי פורטסמות, הנמצא בשליטת אלכסנדר גאידמק, בנו של ארקדי גאידמק. אל-פאחים עמד בראש קבוצת משקיעים מנסיכות אבו דאבי, שרכשה בשנה שעברה את מועדון הכדורגל האנגלי מנצ'סטר סיטי. כך דיווח אתר החדשות arabianbusiness.com. לפי הדיווחים, מחיר רכישת פורטסמות היה כ-20 מיליון ליש"ט, לאחר שהמועדון נרכש ביותר מ-30 מיליון דולר לפני כ-3 שנים, אך צבר חובות כבדי משקל.



נושי מועדון וסטהאם יונייטד צפויים להשתלט על המועדון בשבועות הקרובים בעקבות חובות עצומים שלקח הבעלים הקודמים. המועדון צפוי ליפול לידי הבנק האיסלנדי שטראומור, לידי רויאל בנק אוף סקוטלנד, וקבוצת מוסדות פיננסים נוספים. הבנקים צפויים להחזיק במועדון למשך שנתיים-שלוש, ואז לנסות למכור אותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully