וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייתנר מנסה להרגיע את המשקיעים באג"ח: ארה"ב תפעל להקטין הגירעון

סוכנויות הידיעות

31.5.2009 / 20:38

לקראת פגישותיו עם ראש ממשלת ונשיא סין אמר גייתנר כי הכלכלה מתייצבת



שר האוצר של ארה"ב, טימותי גייתנר, ניסה להרגיע את המשקיעים המודאגים באג"ח של ארה"ב, באומרו כי הממשל יצמצם את הגירעון התקציבי העתידי. "אין מי שדואג יותר מאיתנו בעניין הגירעונות העתידיים". גייתנר אמר את דבריו בהגיעו לבייג'ין, לקראת פגישה עם ראש ממשלת סין, ון ג'יאבאו, ונשיא סין, הו ג'ינטאו.



סין וארה"ב חייבות להמשיך במאמצים להביא להתאוששות גלובלית בת קיימא, לדברי גייתנר. "יש יותר יציבות בכלכלה והמערכת הפיננסית במצב טוב משמעותית", אמר גייתנר לכתבים בסין. "אולם יש עוד דרך ארוכה, וחייבים לפעול בשיתוף פעולה עם כלכלות גדולות אחרות כדי להבטיח תנאים להתאוששות בת קיימא". גייתנר אמר גם כי יפעל להגדיל את תפקידה של סין בארגונים בינלאומיים כמו קרן המטבע הבינלאומית.



סין היא המשקיעה הגדולה ביותר באג"ח של ממשלת ארה"ב, ומחזיקה בשווי כולל של 768 מיליארד דולר, נכון למארס. בשבועות האחרונים נפל שוק האג"ח בשיעור חד לנוכח חששות כי מהלכי התמריצים של ארה"ב יביאו את הגירעון לשיעור שיא ויערערו את יציבותה הפיסקלית. הגירעון לשנת הכספים המסתיימת בספטמבר 2009 חזוי להיות 1.75 טריליון דולר.



ון הביע חשש במארס מפני הבטחון שבהשקעה באג"ח ארה"ב. התשואה על אג"ח ל-10 שנים המריאה בסוף השבוע שעבר ל-3.74%, הגבוהה ביותר מאז אמצע נובמבר, וסיימה את השבוע ב-3.46%. מכיוון שתשואה נסחרת בכיוון הפוך לשווי האג"ח, משמעות הדבר היא שאג"ח הממשלתיות איבדו בממוצע 5.1% מתחילת השנה, כולל ריבית מושקעת מחדש, לפי נתוני מריל לינץ'. בנוסף לכך, ירד ערך הדולר והקטין את השווי של אחזקות אלה בידי משקיעים זרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully