וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד רבעון קשה לסקופ: עברה להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל והפסד נקי של 14.4 מיליון שקל

נתן שבע

31.5.2009 / 14:40

תוצאות החברה טובות יותר מהרבעון האחרון של 2008 עת הפסידה החברה 51 מיליון שקל



רבעון לא קל עבר על חברת סקופ העוסקת ביבוא ושיווק מוצרים וחומרי גלם לענף המתכות. הכנסות החברה שבשליטת שמואל שילה וקרן פימי התכווצו ב-38% לעומת הרבעון המקביל ל- 219 מיליון שקל וחברה עברה להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל והפסד נקי של 14.4 מיליון שקל. את הרבעון המקביל סיימה החברה ברווח של 10 מיליון שקל. המשבר העולמי, שהוביל לירידה בביקושים של החברה בשילוב עם ירידה במחירים, הוביל לתוצאות הלא מחמיאות.



תוצאות החברה עדיין טובות יותר מתוצאות הרבעון הרביעי של השנה שעברה עת החברה ייצרה הפסד תפעולי של 58.5 מיליון שקל והפסד נקי של 51 מיליון שקל. החברה סבלה עוד מהורדת מלאים על ידי המתחרים שהביאה לשחיקה במחירי המכירה של חלק המוצרים המשווקים על ידי החברה. בנוסף הקטינה את החוב (האובליגו) של לקוחות שיכולת הפירעון שלהם אינה עונה על הקריטריונים שנקבעו במכירות האשראי.



סקופ צימצמה את הוצאותיה באמצעות הקטנה משמעותית של מצבת כוח האדם בקבוצה, ייעול הוצאות התפעול והקטנת השכר לעובדיה. החברה מציינת עוד כי צעדי הייעול שהיא נקטה במהלך הרבעון יבואו לידי ביטוי רק ברבעונים השני והשלישי של שנת 2009. בשורה התחתונה סבלה החברה עוד מהוצאות מימון נטו של 12 מיליון שקל.



סקופ מחזיקה מלאי גדול של מתכות בהיקף של 803 מיליון שקל, ולכן היא חשופה לתנודתיות במחירי המתכות. החברה מציינת כי היא תמשיך לצמצם את רמות המלאי - מה שישפיע לחיוב על תזרים מפעילות שוטפת שהסתכם ברבעון ב-20.4 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully