וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל השיקה בבריטניה את שירות Street View - השירות שספג ביקורות על פגיעה בפרטיות

סוכנויות הידיעות

31.5.2009 / 14:16

השירות מספק מראה של 360 על רחובות הערים הגדולות בבריטניה; חלק מהחנויות המצולמות בשירות פשטו את הרגל



גוגל, ענקית האינטרנט האמריקאית, השיקה את שירות Street View מעורר המחלוקת בבריטניה. במסגרת השירות, משתמשי האינטרנט והטלפון הסלולרי יכולים לראות 360 מעלות מ-25 ערים בבריטניה, מסאות'המפטון ועד לאברדין.



גוגל השקיעה משאבים בשנתיים האחרונות באיסוף המידע והתמונות, עם צוות של מכוניות המצויידות במצלמות אשר נסעו ברחבי הכבישים בבריטניה לפי המיתון העולמי, והעניקו תצלומים של הערים בבריטניה של טרום המשבר.



מרבית התמונות צולמו בקיץ האחרון, והן מראות חנויות שמאז כבר פשטו את הרגל, ביניהן רשת וולוורת' וזאווי.



למעט הטירחה שבצילום מיליוני תמונות בודדות ברחובות הערים הגדולות בבריטניה, שירות Street View ספג ביקורות קשות מצד אלה הטוענים לפגיעה בפרטיותם, מאז שהשיקה גוגל את השירות לפני שנתיים בארה"ב. זוג בארה"ב אפילו תבע את גוגל על הפרת פרטיותו בשל השירות, למרות שהוא הפסיד בתביעה.



"אני מבין שיש אנשים שלפעמים מודאגים בנוגע לפרטיותם במקרה", אמר אד פרסונס, טכנאי גיאוגרפי מרחבי בגוגל לעיתון "גארדיאן" הבריטי, והוסיף: "אבל זה סוג של פירוט שאפשר לקבל מנסיעה ברחובות העיר, או תמונות שאפשר לראות מחלונו של סוכן נדל"ן".



גוגל משתדלת לשמור גם על פרטיותם של אלה שנקלעו במקרה לעדשת המצלמה. שירות Street View מסתיר את לוחיות הזהות של מכוניות שצולמו, ופניהם של עוברי אורח. ליתר ביטחון, במסגרת השירות ניתן לדווח על מקרה בו ניתן לזהות פנים או מספר מכונית. הודות לצעדי הביטחון שנקטה גוגל, אישרה נציבות המידע בבריטניה את השקתו של האתר בבריטניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully