וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ייצוגית נגד דניה סיבוס: לא דיווחה בזמן על הפסדים צפויים במיזם כביש 431

עמית בן-ארויה

31.5.2009 / 13:41

דו"ח של הרשות ניירות ערך: בכירים בחברה ידעו על ההפסד הצפוי בגין המיזם חצי שנה לפני הדיווח בפועל



תביעה ובקשה לאשרה כייצוגית הוגשו בשבוע שעבר לבית המשפט המחוזי מרכז נגד חברת הנדל"ן דניה סיבוס בגין אי פרסום במועד על הפסדים צפויים במיזם כביש 431 שנבעו מכשלים שונים. נתבעים נוספים הם החברה האם אפריקה ישראל, מנכ"ל אפריקה ישראל לשעבר ארז מלצר, שהיה גם יו"ר דירקטוריון דניה סיבוס, מנכ"ל דניה סיבוס לשעבר עופר קוטלר ודירקטורים בחברה.



אלבר כהן, בעל מניות בדניה סיבוס, רכש ב-16 ביולי 2007 150 מניות של דניה סיבוס בכ-11 אלף שקל. לטענתו, החברה לא פירסמה אזהרת רווח הנובעת כתוצאה מהפסדים הצפויים במיזם כביש 431. כתוצאה מאי פרסום הדיווח המיידי במועד, גרס, רכשו עשרות אלפי משקיעים מניות של דניה סיבוס מתחילת יולי 2007 עד 2 במארס 2008.



הם עשו כן "כאשר לא היה בידיהם מידע מהותי הנוגע למצבה הכספי של החברה בכלל ומידע בקשר לשינוי לרעה הצפויה ברווחיה בפרט", נכתב בתביעה. עם פרסום אזהרת הרווח צנח שער המנייה ב-19.81 אחוז. הנזק של כהן, לפי חישוב זה, מסתכם ב-2,200 שקל. טרם כומת הנזק הכללי למשקיעים.



בדיווח המיידי של החברה ממארס 2008 נאמר כי בשל גידול מהותי באומדן עלויות הביצוע של העבודות במיזם שהיקפן הוא כ-1.8 מיליארד שקל צפויה החברה לרשום הפסד של 60-100 מיליון שקל. החברה מינתה את רו" עופר אלקלעי כבודק חיצוני ואילו רשות ניירות ערך מינתה את משרד בר לב ושות' כדי לבחון את השתלשלות העניינים בנוגע למיזם.



מדו"ח אלקלעי עולה שלא אותרו מסמכים המלמדים על גילוי הפסדים לפני ינואר 2008, אך אותרו כשלים שונים בהתנהלות החברה שהולידו גידול בהוצאות: היעדר פונקציה מקשרת בין אגף התכנון לאגף הביצוע, חריגה מהותית בהיקף עבודות העפר וכן לא בוצעו בתדירות מספקת חישובי כמויות עפר. אפילו לפי ניסוח זה של בודק החברה, כך התביעה, ניתן להבין שבחברה היו מודעים להפסדים הצפויים לפחות מינואר 2008, ולכן היו צריכים לדווח זאת אז לציבור ולא במארס.



לפי פרסום טיוטת דו"ח הביקורת של רשות ניירות ערך ב-TheMarker מלפני שבועיים, בכירים בדניה סיבוס ידעו על ההפסד הצפוי בגין המיזם חצי שנה לפני שהחברה דיווחה על כך לבורסה. מהדו"ח עולה חשד כי מנהל מחלקת הבקרה בדניה סיבוס דיווח כבר בקיץ 2007 על חריגות מהותיות מאומדני הפרויקט. בדניה סיבוס מתנגדים בחריפות לטיוטה זו שהועברה להם, אך העדיפו שלא להגיב לידיעה זו. ממלצר לא התקבלה תגובה. התביעה הוגשה באמצעות עורכי הדין יוקי שמש ועמית מנור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully