וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט אישר את מכירת יצרנית המכוניות קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית

סוכנויות הידיעות

1.6.2009 / 9:44

פיאט תקבל 20% מהשליטה בחברה החדשה שתיווצר, ותקבל לידיה נכסים בשווי 2 מיליארד דולר



בית משפט לפשיטות רגל בארה"ב אישר את מכירת נכסי יצרנית המכוניות קרייזלר לקבוצת משקיעים בהובלת פיאט האיטלקית. קרייזלר הגישה בקשה להגנה מפשיטת רגל ב-30 באפריל, ואמורה להשלים את מכירתה לפיאט תוך 60 יום. מאוחר יותר היום צפויה ג'נרל מוטורס (GM) להגיש בקשה לפשיטת רגל.



השופט ארתור גונזלס אישר את מכירת הנכסים בשווי 2 מיליארד דולר לחברה חדשה, ש-68% ממנה יהיו בשליטת קרן ביטוח בריאות המשוייך לאיגוד עובדי תעשיית הרכב האמריקאית (UAW), אך מניות אלה לא ישאו זכויות הצבעה. פיאט תחזיק ב-20% מהחברה, וממשלות ארה"ב וקנדה יחזיקו ב-12% הנותרים.



קרייזלר, אשר נוסדה בשנת 1925 ונמצאת בבעלות קרן סרברוס, נכנסה להליכי פשיטת רגל (צ'פטר 11), לאחר שמגעים שניהל הממשל האמריקאי עם נושיה לגבי מחיקת חלק מחובותיה נקלעו למבוי סתום. כך אישר היום נשיא ארה"ב, ברק אובמה.



הממשל העריך כי החברה תכנס להליכי פשיטת רגל לתקופה של 30 עד 60 יום, וכי התהליך לא ישפיע על הפעילות השוטפת של החברה. במקביל, סיפק הממשל סיוע נוסף לחברה בהיקף של 8 מיליארד דולר, למימון הפעילות השוטפת של החברה וכדי להבטיח שתוכל להשלים את תהליך הארגון מחדש במסגרת הליכי פשיטת הרגל. תשלום ליצרניות חלקי חילוף לרכבי קרייזלר וספקים נוספים יימשכו כרגיל, ולא צפויה סגירה מיידית של מפעלי החברה או פיטורי עובדים, בעקבות פשיטת הרגל.



קרייזלר, אשר היתה יצרנית המכוניות השנייה בגודלה בארה"ב בשנים 1936-1949, הצליחה להימנע מפשיטת רגל בשנת 1980, כאשר ממשלו של הנשיא ג'ימי קרטר הסכים להעניק לחברה ערבויות להלוואות בסך 1.5 מיליארד דולר, אותן החברה הצליחה לפרוע כעבור שלוש שנים.



בשנת 1998 נרכשה קרייזלר על ידי יצרנית המכוניות הגרמנית דיימלר-בנץ בעסקה בשווי של 36 מיליארד דולר, אולם השותפות פורקה בשנת 2007, כאשר קרן סרברוס רכשה את השליטה בקרייזלר בעסקה של 7 מיליארד דולר. מאז רכישת קרייזלר על ידי סרברוס, הצטמק כוח העבודה של יצרנית הרכב ביותר מ-30 אלף עובדים, ומונה כיום כ-54 אלף בני אדם.



בחורף שעבר הצליחה קרייזלר להימנע מפשיטת רגל לאחר שממשל בוש הסכים להעניק לחברה הלוואות בסך 4 מיליארד דולר. בחודש ינואר, קיבלה זרוע המימון של החברה, קרייזלר פייננשל, הלוואה נוספת בסך 1.5 מיליארד דולר.



מכירות קרייזלר נפלו בשנה שעברה ב-30%, כמעט כפליים מירידה של 18% במכירות שרשם מגזר הרכב כולו, וברבעון הראשון של 2009 נפלו מכירות החברה ב-46%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully