וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק לאומי: התשואות באג"ח הממשלתיות בארה"ב ימשיכו לעלות, אם כי בקצב מתון יותר מזה של החודשיים האחרונים

TheMarker

1.6.2009 / 10:30

לפי האנליסטים, בטווח הקצר יכול להיווצר לחץ כלפי מטה על רמת התשואות; היקף הנפקות בארה"ב של האג"ח הממשלתיות ימשיך להיות הגורם הדומיננטי שישפיע על רמת התשואות



בבנק לאומי מעריכים כי היקף הנפקות בארה"ב של אג"ח ממשלתיות ימשיך להיות הגורם הדומיננטי שישפיע על רמת התשואות העתידית. לפיכך, האנליסטים סבורים כי התשואות ימשיכו לעלות, אם כי בקצב מתון יותר מזה של החודשיים האחרונים. יחד עם זאת, סדרת ההנפקות הבאה של אג"ח ממשלתיות ל-3, 10 ו-30 שנה, צפויה להתחיל ב-9 ביוני כאשר משרד האוצר האמריקאי יפרסם את היקפי ההנפקות ב-4 ביוני.



ההפוגה הקצרה הצפויה בהנפקות, בשילוב העובדה שהריבית על המשכנתאות ל-30 שנה עלתה מעל 5% (נתון שיכול לגרום להגדלת היקף רכישת האג"ח הממשלתיות), יכולים ליצור בטווח הקצר לחץ כלפי מטה על רמת התשואות.



בלאומי סבורים שעליית התשואות העתידית האפשרית לאורך העקום בטווח הארוך, תישען לא רק על הגידול בהנפקות אלא גם על המשך פרסום נתוני המאקרו, המצביעים על התייצבות ברמה נמוכה מאוד של הפעילות במשק. לפיכך, ולאור העובדה שרמת התשואות עודנה נמוכה יחסית, ההשקעה לאורך העקום האמריקאי ממשיכה להתאים רק למשקיעים סולידיים, אומרים האנליסטים בלאומי. לטענתם, למשקיעים אלו מומלץ להמשיך ולהימצא בחלק הקצר של העקום.



ציפיות האינפלציה המגולמות באג"ח הצמודות למדד (TIPS), עומדות על כ-0.08% בטווחים הקצרים (0.12%- לפני שבוע), ו-1.84% בארוכים (1.77% לפני שבוע). האנליסטים בלאומי נשארים עם ההעדפה לאג"ח הצמודות, על פני הרגילות.



חיזוק לעמדתם מתקבל עם התרחבות פער התשואות בין אג"ח נומינלית ממשלתית ל-10 שנים לאג"ח לשנתיים, ל-255 נקודות בסיס. זה סימן לכך שהמשקיעים דורשים תשואה גבוהה יותר בטווחים הארוכים, כהגנה מפני שחיקת ערך ההשקעה שלהם כתוצאה מהאינפלציה. כזכור, ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, טען שהאינפלציה תגיע בתוך 3 שנים לטווח שבין 3%-4%.



באפיק הקונצרני, ממשיכים האנליסטים בלאומי לנקוט גישה זהירה ולהעדיף אג"ח בדרוגים גבוהים. למשקיעים המעוניינים להגדיל את רמת הסיכון, ההשקעה במוסדות פיננסים יציבים יחסית בעלי מרווח CDS נמוך היא אופציה מעניינת, ובמיוחד כאשר חלק מהמוסדות חזרו להנפיק אג"ח ללא ערבות ממשלתית. לטענת האנליסטים, ההעדפה למח"מ קצר נותרת בעינה.



בנוגע לגוש האירו, האנליסטים סבורים שרמת התשואות לאורך העקום האירופאי משקפת את המיתון בגוש. האנליסטים צופים מסחר תנודתי במהלך השבועות הקרובים, ושקצב עליית התשואות החד של החודשיים האחרונים יתמתן.



יחד עם זאת, בטווח הארוך יותר צפוי היקף ההנפקות הממשלתיות הגדול לתמוך במגמת עליית התשואות. לפיכך, בלאומי ממליצים למשקיעים סולידיים להמשיך ולהתרכז בחלק הקצר של העקום, למרות אפשרות סבירה לתיקון קל ולירידת תשואות בטווח הזמן הקצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully