וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרן הגידור של בועז ויינשטיין, סוחר האג"ח שהפסיד יותר ממיליארד ד' בדויטשה בנק, גייסה 160 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

1.6.2009 / 9:24

קרן סבא קפיטל מנג'מנט, שרבים מעובדיה עבדו תחת ויינשטיין בדויטשה בנק, החלה לגייס באפריל



בועז ויינשטיין, סוחר האג"ח שהפסיד יותר ממיליארד דולר בשנה שעברה בדויטשה בנק, גייס מאז סוף אפריל כ-160 מיליון דולר עבור קרן הגידור החדשה, שלו, סבא קפיטל מנג'מנט, לדברי מקורות המקורבים לנושא לסוכנות הידיעות בלומברג. לדברי מקור נוסף, קרן הגידור אמורה להתחיל לסחור באוגוסט.



סבא היה גם שם חטיבת האשראי שיסד ויינשטיין, ישראלי שחי שנים רבות בלונדון, בדויטשה בנק ב-2001. אך חטיבה זו, שניהלה נכסים בשווי כ-10 מיליארד דולר, הפסידה כ-18% בגין הימורים גרועים במסחר בחשבון העצמי (נוסטרו). החטיבה הימרה, בין היתר, על אג"ח של יצרנית המכוניות פורד. דויטשה בנק, שדיווח על הפסד של 3.9 מיליארד יורו (כ-5 מיליארד דולר) בשנת 2008 - הפסד שנתי ראשון זה למעלה מ-50 שנה - צימצם בינואר את חטיבת מסחר האשראי שבראשה עמד ויינשטיין וסגר רבות מהפוזיציות שלו.



עם זאת, היתה זו שנת ההפסדים היחידה של ויינשטיין מתוך 11 שנים בדויטשה בנק. שנה קודם לכן הרוויחה הקבוצה כ-700-600 מיליון דולר, לדברי מקורות לבלומברג. חודשים ספורים לפני היוודע דבר ההפסד, קודם ויינשטיין לתפקיד ראש חטיבת המסחר העולמי באשראי, בשיתוף עם קולין פן. ויינשטיין השתכר כ-40 מיליון דולר בשנה.



סוחרי האשראי שעובדים עם ויינשטיין, כולל גרג ליפמן, סייעו לדויטשה בנק לחמוק מהמכות הגרועות ביותר בשוק הסאבפריים, לאחר שביצעו שורטים על אג"ח שגרמו להפסדים של טריליון דולר לחברות הפיננסים הגדולות בעולם. אולם דויטשה נאלץ למחוק 8.5 מיליארד יורו כנגד הלוואות לרכישות ממונפות, אג"ח מגובות משכנתאות ונגזרי אג"ח אחרים. לעומתו רשם המתחרה השוויצי UBS מחיקות של 49 מיליארד דולר וסיטי 67 מיליארד דולר.



ויינשטיין, בן להורים ישראלים ואמן שחמט בהכשרתו, נהג להתהדר בכך שהוא נחשב בקרב רבים ל"סוחר האשראי הטוב ביותר בעולם". בתמונת הפרופיל שלו בפייסבוק הוא מצולם משחק שחמט עם כוכב הקולנוע מאט דיימון, ורבים מעמיתיו לעבודה האמינו כי כישורי השחמט מסייעים לו לראות כמה צעדים קדימה גם בתחום המסחר.



תחביב נוסף של ויינשטיין הוא פוקר. ב-2005 הוא זכה במכונית מזראטי בתחרות פוקר שנערכה בחסות חטיבה של חברת ההחזקות ברקשייר התאוויי. במשרדו של ויינשטיין בדויטשה בנק בניו יורק היה תלוי תצלום שלו בחברת וורן באפט - מייסד ברקשייר התאוויי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully