וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שתי קרנות הון סיכון מבצעות השקעה ראשונה של 5.5 מיליון דולר בחברת הקלינטק הישראלית HCL

גיא גרימלנד

1.6.2009 / 11:30

ההשקעה התבצעה יחד עם זוהר גילון, אחד המשקיעים הראשונים בחברה



קרן ההון סיכון האמריקאיות - קושלה ונצ'רס של וינוד קושלה, והקרן בוריל אנד קומפני, משקיעות בפעם הראשונה בחברת קלינטק ישראלית. השניים, יחד עם זוהר גילון, המשקיע הראשון בחברה, משקיעים 5.5 מיליון דולר בחברת HCL, המפתחת טכנולוגיה שתאפשר הפקת דלק ביולוגי מפסולת חקלאית. HCL הוקמה בסוף 2007 על בסיס טכנולוגיה שפותחה על ידי פרופ' אברהם בניאל ופרופ' אהרון אייל.



במהלך 2008 החברה ביצעה ניסויים לבדיקת היתכנות הטכנולוגיה, שהצביעו על כך שהטכנולוגיה אכן עובדת. HCL הצליחה לפתור בעיה הנוגעת לחומצה שמפרקת את הפסולת החקלאית לסוכר, שממנו, לאחר תהליך התססה, מופק האתנול – הדלק הביולוגי.



אחד האתגרים הגדולים של החברה היה למצוא בסיס כלכלי שיתמוך בטכנולוגיה. בחודשים האחרונים החברה חיפשה השקעה וזכתה להצעות מקרנות הון סיכון רבות, אבל לבסוף בחרה בקושלה ונצ'רס ובוריל אנד קומפני. הגיוס הנוכחי יאפשר לחברה להגדיל את צוות הפיתוח הטכנולוגי, ובמקביל להקים מפעל ניסיוני בארה"ב (צפון קרוליינה).



וינוד קושלה הוא מייסד חברת סאן ושותף לשעבר בקרן קליינר פרקינס. הקרן שהקים בשנת 2004, קושלה ונצ'רס, השקיעה עד כה בשתי חברות טכנולוגיה ישראליות: eASIC ו-iSkoot. קרן בוריל אנד קומפני היא קרן המנהלת הון בהיקף של 950 מיליון דולר ומשקיעה בחברות המפתחות טכנולוגיות לרפואה, מדעי החיים, חקלאות וקלינטק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully