וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל: בנק ישראל ימשיך ברכישות המט"ח בתקופה הקרובה, במטרה להחליש את השקל ולתמוך בתחרותיות הייצוא

TheMarker

1.6.2009 / 11:42

לפי האנליסטים, גם במקרה של היחלשות השקל בנק ישראל לא צפוי להפסיק את רכישות המט"ח בפתאומיות, אלא להקטין בהדרגה את היקף הרכישות



כלכלני הראל פיננסים מעריכים שבנק ישראל לא מתכנן צעדים נוספים של הרחבה מוניטרית בתקופה הקרובה. בנוסף, האנליסטים צופים כי בנק ישראל ימשיך ברכישות המט"ח בתקופה הקרובה, במטרה להחליש את השקל ולתמוך בתחרותיות הייצוא ובצמיחה במשק.



לטענת הכלכלנים בהראל, גם במקרה של היחלשות השקל בנק ישראל לא צפוי להפסיק את רכישות המט"ח בפתאומיות, אלא להקטין בהדרגה את היקף הרכישות היומיות, תוך בחינת תגובות השוק.



בכדי לעמוד ביעדי הגירעון ומאחר שהממשלה לא הצליחה לקצץ מספיק בצד ההוצאות, הוחלט שתחול העלאת מסים, בעיקר מסים עקיפים. בהראל מעריכים כי העלאת המיסוי העקיף צפויה לתרום לעלייה של כ-1% במדד המחירים לצרכן.



"מכיוון שזו עליית מחירים חד פעמית שאינה נובעת מלחצי ביקוש, בנק ישראל לא צפוי להתחשב בה לצורך קביעת המדיניות המוניטרית", אומרים בהראל.



מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב-1%, בהתאם לממוצע התחזיות. האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים הסתכמה ב-3.1%. בהראל אומרים כי בחודש הבא צפויה האינפלציה להתכנס לתחום היעד (1%-3%), לאחר 17 חודשים רצופים בהם האינפלציה הייתה גבוהה מהיעד.



הציפיות לאינפלציה על פי חישובי בנק ישראל עמדו בממוצע, בין אמצע אפריל לאמצע מאי, על 0.9% לשנה הראשונה, 2.4% לשנה השנייה, ו-2.6% לשנה השלישית ואילך, עלייה לעומת החודשים הקודמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully