וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליית שער הדולר סייעה לתפרון לעבור לרווח נקי של 633 אלף דולר ברבעון הראשון

ניר צליק

1.6.2009 / 11:49

זאת, למרות ירידה של 7.8% בהכנסות החברה מול הרבעון המקביל לכ-47 מיליון דולר



אחרי רבעון קשה בו נפרדה תפרון ממאות עובדים על רקע ההאטה הכלכלית הגלובלית, מציגה יצרנית ההלבשה, המתמחה בהלבשה התחתונה, ביגוד ספורטיווי ובגדי ים, שיפור בשורה התחתונה שנובע בעיקר מהתחזקות הדולר, כמו חברות ישראליות רבות אחרות. בנוסף, החברה צופה כי הירידה בהיקף מכירותיה תימשך גם בשני הרבעונים הבאים.



החברה, שבשליטת קבוצת נורפט, הכוללת את קרן פימי של ישי דוידי ואת מבטח שמיר של מאיר שמיר, סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות של כ-47 מיליון דולר - ירידה של 7.8% לעומת הכנסות של 50.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. הירידה בהכנסות נבעה בעיקרה מירידה במכירות מוצרי ההלבשה התחתונה ומוצרי הספורט.



בהתאם לירידה בהכנסות ירד גם הרווח הגולמי של החברה, מ-6.5 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-6.1 מיליון דולר ברבעון הנוכחי, ירידה של 5.9%. שיעור הרווח הגולמי שעמד על 12.8% ברבעון המקביל עמד על 13% ברבעון הנוכחי.



ירידה של 9.5% בהוצאות המכירה והשיווק סייעה לתפרון לרשום עלייה מינורית ברווח התפעולי, שעמד על 320 אלף דולר לעומת רווח תפעולי של 303 אלף דולר ברבעון המקביל.



העלייה בשער הדולר ברבעון הראשון של השנה סייעה לתפרון לרשום הכנסות מימון של 494 אלף דולר לעומת הוצאות מימון של 1.2 מיליון דולר ברבעון המקביל, והובילה לרווח נקי של 633 אלף דולר לעומת הפסד נקי של 570 אלף דולר ברבעון המקביל אשתקד.



קופת המזומנים ושווי המזומן של החברה הכילו בתום הרבעון כ-211 אלף דולר בלבד לעומת קופת מזומנים ושווי מזומן של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.



במהלך הרבעון תפרון הודיעה על תוכנית לייעול מערך הייצור כולל איחוד אתרי ייצור בירדן, שיפור נצילות הסריגה וצמצום עלויות. החברה פיטרה כ-15% מכוח האדם בחברה, 347 עובדים, כאשר מתוכם פוטרו 200 עובדים בישראל. בנוסף, קיצצה החברה כ-5%-15% משכר עובדיה. כמו כן, הודיעה החברה על הרחבת פעילות השיווק באירופה ושיווק ללקוחות מקומייים ופתיחת חנויות עודפים בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully