וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשביר לצרכן: עלייה במכירות וגידול מפתיחת סניפים הובילו לעלייה ברווח התפעולי ל-15.3 מיליון שקל

יובל מעוז

1.6.2009 / 12:02

זאת בנטרול מחיקת מוניטין על רשת ג'אמפ שהובילה להפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון



מחיקת מוניטין על רשת ג'אמפ הובילה את המשביר לצרכן, שבשליטת רמי שביט, לרשום הפסד של 2.5 מיליון שקל ברבעון - לעומת רווח של 2.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. בנטרול המחיקה החד פעמית רשמה החברה עלייה ברווח התפעולי ל-15.3 מיליון שקל, לעומת 8.3 מיליון שקל ברבעון המקביל.



המשביר לצרכן מפעילה 30 סניפים של בתי הכלבו המשביר החדש לצרכן, פועלת בתחום הקוסמטיקה באמצעות רשת ניו פארם, בתחום התיירות באמצעות חברת קשרי תעופה ובתחום האופנה באמצעות חברת ג'אמפ, הפעילה עם המותגים ג'אמפ ואירית.



ההכנסות של המשביר לצרכן גדלו ברבעון ב-20% ל-517 מיליון שקל. הגידול במכירות נבע מעלייה בפעילות השוטפת, גידול מפעילות סניפים חדשים שנפתחו במהלך 2008 ומהקדמה חלקית של המכירות לקראת חג הפסח, מאחר שהמכירות לחג התחילו השנה בשבוע האחרון של הרבעון הראשון לעומת בתקופה המקבילה, אז החלו המכירות רק בחודש אפריל.



הפדיון מהפעילות הקמעונית, הכולל את בתי הכלבו והקוסמטיקה, עלו ב-16% ל-440.4 מיליון שקל. הפדיון מסניפים זהים עלה בכ-10% ל-408.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה. הרווח מבתי הכל-בו עלה ב-40% ל-12.9 מיליון שקל ברבעון הראשון. בתחום הקוסמטיקה ודראגסטור עלה הרווח ל-5.5 מיליון שקל לעומת 2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. מתחום התיירות הסתכם ההפסד ברבעון ב-1.3 מיליון שקל לעומת 1.2 מיליון שקל ברבעון המקביל.



הרווח הגולמי גדל ב-11.1% ל-166.2 מיליון שקל. הרווחיות הגולמית, שיעור הרווח הגולמי מסך ההכנסות, ירד ל-32.2% לעומת 34.6% ברבעון המקביל. הוצאות המכירה והשיווק של המשביר לצרכן צמחו ב-9.7% ל-133.9 מיליון שקל. הגידול נבע מעלייה בפעילות השוטפת ומתוספת סניפים חדשים.



הרווח התפעולי ירד ל-6.7 מיליון שקל, לעומת 8.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הרווח התפעולי כולל הוצאות חד פעמיות על הפחתת מוניטין בקבוצת ג'אמפ, בהיקף של כ-8.3 מיליון שקל. בנטרול הוצאות חד-פעמיות אלה עלה הרווח התפעולי ל-15.3 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה.



המשביר לצרכן חתמה על הסכם למכירת אחזקותיה בג'אמפ למלכה גרופ (ML), המחזיקה ברשת מתאים לי. לג'אמפ היה הפסד תפעולי של כ-16.1 מיליון שקל והון עצמי שלילי של כ-15.9 מיליון שקל בסוף הרבעון הראשון. לחברת אירית היה הפסד תפעולי של כ-2.3 מיליון שקל בסוף הרבעון. בדו"חות ג'אמפ ואירית מצורפות אזהרת "עסק חי". בעקבות מצב החברה, ערכה המשביר אומדן של סכום בר השבה של מוניטין ונכסים לא מוחשיים אחרים המשויכים לפעילות ג'אמפ ואירית וקבעה כי ערכם נאמד בכ-8.3 מיליון שקל.



דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיווידנד של 7 מיליון שקל. מניית החברה זינקה מתחילת השנה ב-100%. לחברה סדרת אג"ח אחת בהיקף מונפק של כ-41.7 מיליון שקל, הנסחרת בתשואה של 7.9%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully