וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שנתיים של יובש במקאו נפתח קזינו חדש: "עיר החלומות" של לורנס הו וג'יימס פקר

סוכנויות הידיעות

1.6.2009 / 12:15

לורנס הו הוא בנו של סטנלי הו, אחד ממתחריו הגדולים של שלדון אדלסון בחצי האי הסיני



במקאו הושק היום אתר הימורים ונופש חדש – "עיר החלומות" – לאחר שנתיים בהן לא נפתח אף אתר הימורים חדש. "עיר החלומות" הוקמה על ידי לורנס הו וג'יימס פקר, שניהם יורשים לאנשי עסקים מיליארדרים. להערכת אנליסטים ואנשי עסקים בענף, ההשקעה היא הצבעת אמון במקאו, בתקופה בה שוק ההימורים הגדול בעולם נקלע לקשיים.



לורנס הוא בנו של איל ההימורים ההונג קונגי, סטנלי הו, ממתחריו הגדולים של שלדון אדלסון בחצי האי הסיני, ולשעבר בעל המונופול על הימורים באזור. ג'יימס פקר הוא כיום האיש העשיר באוסטרליה, לאחר שירש את אימפריית המדיה של אביו, קרי פקר.



המתחם, שעלות הקמתו כ-2.4 מיליארד דולר, כולל שני בתי מלון – קראון טאוארס היוקרתי יותר, והארד רוק הוטל – שאליהם צפוי להצטרף בהמשך השנה גם מלון גרנד היאט. שטח אולמות ההימורים של "עיר החלומות" הוא כ-39 אלף מטרים רבועים. במתחם יהיו כ-16,250 מטרים רבועים של שטחים מסחריים, וכן אולם גדול שיציג כמה הופעות, ביניהן ההופעה של פרנקו דראגון, לשעבר מנהל סירק דו סוליי.



"העובדה שהיה להם הביטחון להשיק את האתר בתקופה בה כל העסקים באזור בוחנים מחדש את השקעותיהם, מבשרת טובות, ונותנת למקום זריקת עידוד", אמר וורן רוק, תושב מקאו ומנהל חברת ייעוץ ההשקעות ביי פרופרטי. עם זאת, יש המעריכים כי השקת אתר נופש והימורים חדש עשויה להכביד על רווחיותם של העסקים הפועלים במקום.



במורד הכביש מהקומפלקס החדש ניצבים שלדי הבטון של מלונות שנגרי-לה, שרתון, טריידרס וסט. רג'יס – מלונות של לאס וגאס סנדס, חברת ההימורים של אדלסון, שהחליטה בשנה שעברה להשעות את הבנייה. למעשה, הקומפלקס האחרון שהושק במקאו, היה הונישיאן מקאו של סנדס, שדלתותיו נפתחו באוגוסט 2007, וממוקם מול "עיר החלומות". כעת מחפשת החברה רוכשים עבור המתחם הראשון שהשיקה, סנדס מקאו, ומעוניינת גם למכור את השטחים המסחריים בונישיאן.



ההכנסות מהימורים במקאו צמחו ב-31% ב-2008. למרות שברבעון הראשון של 2009 נרשמה ירידה של 13% בהכנסות בחצי האי, מארס היה אחד החודשים הטובים ביותר עבורו, עם הכנסות שעלו על הכנסות לאס וגאס ואטלנטיק סיטי גם יחד. מרבית האנליסטים צופים כי השנה תירשם ירידה בהכנסות מהימורים במקאו, אך ארון פישר, ראש חטיבת ההימורים והנדל"ן האסייתית בחברת CLSA אסיה-פסיפיק מרקטס, צופה כי ההכנסות יצמחו ב-2% השנה, לסך של 13.7 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully