וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיטב: האג"ח הלא צמודות אטרקטיביות יותר מהאג"ח הצמודות; סיכון עליית הריבית הופנם בשוק ואף מתומחר בו

TheMarker

1.6.2009 / 12:30

האנליסטים צופים כי המשך הירידות באפיק הממשלתי יגרור גם את האפיק הקונצרני לירידות



ציפיות האינפלציה, כפי שהן משתקפות מהפער בין האיגרות הצמודות למדד מול הלא צמודות, הגיעו לרמת שיא בשבוע החולף. בחלקים מסויימים של העקום הציפיות חוצות את ה-3% לשנה ונראות קיצוניות מידי, מה שהופך את האיגרות הלא צמודות (שקליות) לאטרקטיביות יותר, אומרים במיטב.



עליית התשואות לפדיון באג"ח של ממשלת ארה"ב עקב החשש מהנפקות ענק שמבצע הממשל, הובילה לחשש לגבי דירוג החוב של ארה"ב, מציינים במיטב. זאת, למרות שסוכנות דירוג האשראי מודי'ס הודיעה כי דירוג החוב של ארה"ב לא נמצא בסכנה. במקביל, נתונה דאגתם של המשקיעים להתפרצות אינפלציונית, עקב הזרמות הכספים האדירות שביצעו הממשלות בעולם.



עליית התשואות באג"ח הממשלתיות ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב במחצית הראשונה של השבוע, הובילה לירידות חדות גם באג"ח של ממשלת ישראל, מה שהגדיל את פרמיית הסיכון בין שתי המדינות, מציינים במיטב.



זאת למרות העובדה שהורדה בדירוג החוב של ממשלת ארה"ב, אמורה להקטין את פרמיית הסיכון של האג"ח של ממשלת ישראל, תחת ההנחה שדירוג החוב של ישראל יישאר ללא שינוי. את התיקון של סוף השבוע, ירידת התשואות בארה"ב, ראינו ביום ראשון, כאשר האג"ח של ממשלת ישראל, ובמיוחד הארוכים, רשמו רווחי הון.



במיטב מציינים כי האפיק הקונצרני המשיך להפגין גם השבוע עמידות מסוימת, כשירד פחות מהאיגרות הממשלתיות המקבילות. הדבר הוביל כמובן לצמצום מרווח התשואה בין מדד התל בונד 60 לאיגרות הממשלתיות.



"הסיבה לעמידות היחסית נעוצה במרווח הנדיב יחסית בו נסחרו האיגרות הקונצרניות עד כה, ובעובדה שלרוב קיימת השהייה בין תגובת השוק הקונצרני לנעשה בשוק הממשלתי", אומר אבירם נאה, מנהל השקעות בכיר במיטב. לכן, במיטב צופים כי מעתה המשך הירידות באפיק הממשלתי יגרור גם את האפיק הקונצרני לירידות.



"מניתוח ההנפקות הקונצרניות האחרונות עולה, כי ציבור מנהלי ההשקעות מעדיף לקנות חוב הנושא ריבית משתנה (דמוי גילון), מה שאולי מצביע על כך שסיכון עליית הריבית הופנם היטב בשוק ואף מתומחר בו כבר", אומר נאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully