וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר יורד ב-1.8% ל-3.88 ש'

יעל פולק

1.6.2009 / 12:55

המטבע האמריקאי משיל 1.8% ונסחר ברמה של 3.88 שקלים. יורד גם מול היורו והליש"ט. צנח ב-6.2% במאי

בדומה למגמה העולמית, הדולר מוסיף לאבד גובה גם מול השקל: המטבע האמריקאי משיל 1.8% ונסחר כעת ברמה של 3.885 שקלים. הדולר יורד גם לעומת הליש"ט והיורו בשעה זו. במאי איבד הדולר 6.2%, אך בסיכום של חמשת החודשים הראשונים של השנה, הוסיף הדולר 2.5%.

בכלל פורקס כותבים הבוקר כי "מבחינה פונדמנטלית, יש שקט יחסי בזירה הישראלית, ועיקר ההשפעה על הצמד נובעת בעיקר מההתפתחויות בחו"ל. חשוב לזכור שמעל הכל מרחפת עננה בנוגע לשאלה מה יעשה בנק ישראל עם יתרות המט"ח הגדולות שצבר בחודשים האחרונים".

שבוע קודר צפוי למשקיעים האמריקאים על רקע פשיטת הרגל של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס (GM) ונתוני התעסוקה, אשר על פי התחזיות יצביעו על החרפה בהיקף האבטלה בארה"ב. נשיא ארה"ב ברק אובמה יכריז היום על כניסתה של ג'נרל מוטורס להגנה מפשיטת רגל, תוך הימור נועז על כך שהלאמה זמנית של האייקון של הקפיטליזם האמריקאי תאפשר להציל את החברה, לפחות במתכונת מצומצמת. 60% ממניותיה יהיו בידי הממשל, והיא תקבל סיוע של 30.1 מיליארד דולר מכספי משלמי המסים.

פשיטת רגל של GM תהיה השלישית בגודלה בתולדות ארה"ב, אחרי ליהמן ברדרס ו-וורלדקום, ועתידה להותיר את חברת פורד בתור היחידה מבין שלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב שהצליחה להימנע מפשיטת רגל בעקבות המשבר הכלכלי העולמי.

מחר צפויים להתפרסם נתוני מכירות הבתים הקיימים לאפריל ומכירות כלי הרכב לחודש מאי. למחרת יפרסם מכון המחקר ISM את מדד מנהלי הרכש למגזר השירותים, אשר צפוי להיות מעודד ולהצביע על עלייה ל-45 נקודות במאי, לעומת 43.7 באפריל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully