וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצד המשתלם של הדחת יו"ר בנק הפועלים

שרון שפורר

1.6.2009 / 13:33

הישיבות התכופות בחודשיים האחרונים העשירו את הדירקטורים בבנק בלמעלה מ-900 אלף שקל ביחד. משתלם להיות במשבר

אין ספק שאף אחד מהדירקטורים בבנק הפועלים אינו נהנה מהעימות המתמשך בין הבנק לבנק ישראל. במהלך העימות ספגו הדירקטורים ביקורת קשה, שכללה האשמה כי הגוף שבו הם חברים הוא "דירקטוריון של מריונטות", וכן דו"ח חריף של המפקח על הבנקים. גם המעבר מאנונימיות יחסית לקדמת הבמה התקשורתית בהקשר שלילי לא נעם להם.

ואולם 12 הדירקטורים יכולים להתנחם בדבר אחד: בחודשיים האחרונים, מאז פרוץ העימות עם בנק ישראל, התכנס הדירקטוריון לפחות 16 פעמים. מדובר ביותר משליש ממספר מההתכנסויות שלו ב-2008 כולה (37 פעמים). בעבור כל ישיבה - שנמשכת לכל היותר ארבע שעות ולפעמים כשעה בלבד - מקבלים הדירקטורים תגמול נאה: 4,880 שקל לדירקטור שהוא בעל מומחיות חשבונאית וכ-3,660 שקל לדירקטור שאין לו מומחיות כזאת. תגמול זה - המרבי הקבוע החוק - אינו שונה מהנהוג בבנקים אחרים, אך המספר הרב של ישיבות הדירקטוריון הפך את הדירקטורים בחודשיים האחרונים לאנשים קצת יותר אמידים. עשרה מהדירקטורים בבנק הפועלים הם בעלי מומחיות חשבונאית, ובחודשיים האחרונים הם השתכרו בגין הישיבות כ-78.1 אלף שקל כל אחד (לפי חישוב של 16 ישיבות), ובסך הכל יותר מ-780 אלף שקל. הדירקטורים שאינם בעלי מומחיות חשבונאית קיבלו על החודשיים הקשים כ-58.6 אלף שקל כל אחד, ויחד יותר מ-117 אלף שקל. בסך הכל הדירקטורים בבנק קיבלו בתקופה זאת ביחד כמעט 900 אלף שקל.

נוסף על כך מקבלים הדירקטורים תגמול על כל התכנסות של ישיבה באחת הוועדות של הדירקטוריון - למשל ועדת האשראי או ועדת הביקורת. באחרונה נוספה למניין הוועדות של דירקטוריון ועדה נוספת - ועדת איתור לתפקיד מנכ"ל הבנק.

ועדת האיתור התכנסה עד כה פעם אחת, אך היא צפויה להתכנס פעמים רבות בחודשים הקרובים (הבנק התחייב להשלים את בחירת המנכ"ל עד ספטמבר). גם בעבור ישיבות אלה יקבלו ששת הדירקטורים שבוועדה תגמול מיוחד.

מלבד התגמול בעבור כל ישיבה, הדירקטורים זכאים לשכר - 76.8 אלף שקל בשנה לדירקטור ללא מומחיות חשבונאית ו-126.9 אלף שקל בשנה לדירקטור בעל מומחיות כזאת. דני דנקנר, יו"ר הדירקטוריון, מקבל תגמולים בשיטה אחרת ולא על פי השתתפותו בישיבות הדירקטוריון.

בימים הקרובים עשוי הדירקטוריון לדון במועמדותם של רונן בראל ויאיר סרוסי לתפקיד יו"ר הבנק - וזאת לאחר שבנק ישראל יאשר את מועמדותם. ייתכן שייערכו גם ישיבות שבהן תידון הפשרה בין הדירקטוריון לבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully