וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר התאחדות בתי המלון בירושלים: "אם יוטל מע"מ על התיירים תעשיית התיירות תתמוטט"

עירית רוזנבלום

1.6.2009 / 13:44

שמידע-דורון: "מדינת ישראל מסבסדת את השיווק והסיוע, ומצב התיירות מידרדר"



"אם יוטל מע"מ על התיירים - תעשיית התיירות בירושלים תתמוטט. גם כך אנחנו כבר חודשים רבים בעיצומו של משבר בתיירות הנכנסת ומקצצים בעל כורחנו בכוח האדם", כך טוענת יו"ר התאחדות המלונות בירושלים, אריאלה שמידע-דורון. לדבריה, בחודש יוני יש ביטולי הזמנות של תיירות נכנסת בהיקף של 60%-50% במלונות ירושלים.



לאחר ירידה של 35% בלינות התיירים בירושלים בחודש אפריל לעומת אפריל אשתקד והתעוררות זמנית לרגל חג השבועות בחודש מאי, חוששים המלונאים מהמשך הקיץ.



לדברי שמידע-דורון, יש גם סוכנים המביאים תיירים מחו"ל המעדיפים למכור להם חדרי מלון בבית לחם במחירים זולים, על חשבון הלינה במלונות ירושלים. לטענתה, הסוכנים שמביאים צליינים מחו"ל - בעיקר פולנים, איטלקים והודים - מנהלים עם בעלי המלונות "שוק מכירות" ומתנים את הגעת התיירים למלונות בירושלים במחיר אותו הם מקבלים בבית לחם.



"אנחנו לא אילת ולא תל אביב. אנחנו חיים מנוצרים שעושים עלייה לרגל. עיני לא צרה בבית לחם, שיבואו גם לשם", היא אומרת, "אבל מדינת ישראל מסבסדת את השיווק והסיוע, ומצב התיירות מידרדר. על שר התיירות לתת על כך את הדעת אם הוא מציב את התיירות לירושלים כיעד רציני וציוני מהמעלה הראשונה".



לדבריה, זהו פרדוקס, שסוכנים שנהנים מפעולות השיווק של משרד התיירות בחו"ל וכן מקרן שיווק של המשרד למארגני התיירות בישראל, מעודדים תיירות לרשות הפלסטינית ומוסיפה שהתנהלות זו פוגעת גם במלונות מזרח ירושלים, שם ירד נפח העבודה באופן משמעותי לטובת בית לחם.



ממשרד התיירות נמסר בתגובה כי ביקור צליין בישראל נמשך כ-5 ימים בממוצע והוא כולל, בדרך כלל, לינת לילה אחד בבית לחם. "בשאר הימים והלילות מבקרים ולנים הצליינים באזורים שונים בארץ בהם נמצאים האתרים הקדושים והחשובים לנצרות באזור הגליל, סובב כנרת וכמובן, בירושלים", אמרו במשרד התיירות, "יש להדגיש כי בכל הנוגע למחירי הלינה, הרי שמדובר בשוק חופשי המתנהל ללא מעורבות משרד התיירות. עם זאת המשרד מעודד את שיתוף הפעולה בין המלונאים הירושלמים למארגני התיירות הצליינית ומסייע להם בכך".



עוד הדגישו במשרד התיירות שמדינת ישראל מאפשרת חופש פולחן וגישה חופשית לכל אתרי התיירות. "כך גם מפרסם משרד התיירות בעולם ועל כך גאוותנו. ביקור בכנסיית המולד בבית לחם, הינו חלק בלתי נפרד ממסלולו של הצליין הקתולי המבקר בארץ הקודש, לצד הביקור באתרי התיירות הנוצרים הנמצאים בישראל", הדגישו במשרד התיירות.



שמידע-דורון גם מתריעה שישראל מאבדת תיירים לטובת שכנותיה. היא מספרת על קבוצה של 70 צרפתים שהגיע לירושלים לא מכבר, ללילה אחד. הם סיפרו שהגיעו לאזור ל-9 ימים, בילו לילה ויום בירושלים ובטבריה ואת כל שאר הטיול עשו בירדן. "על משרד התיירות לעשות תוכנית שיווק עם משרד שיווק גדול בעולם שייקח על עצמו את ישראל ואת ירושלים בפרט. ירדן, למשל, משקיעה בשיווק ברמות מדהימות ועלתה מחצי מיליון לשלושה וחצי מיליון תיירים" מדגישה שמידע-דורון, "דווקא בתקופת משבר אנשים לא יפסיקו לטייל. אפשר לעודד אנשים לבוא לירושלים שתתרום להם מבחינה רוחנית דווקא בזמנים קשים", היא אומרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully