וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מני מזוז: מינוי ליברמן לא היה עובר במדינה מתוקנת

תומר זרחין

1.6.2009 / 14:12

היועמ"ש מתח ביקורת על מינוי ליברמן ועל חזרת רמון לממשלה: "חברה מתוקנת צריכה לבסס מערכת בקרה נוספת"



היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, מתח היום (שני) ביקורת חריפה על מינויו של אביגדור ליברמן לשר ואמר כי "במדינה מתוקנת לא צריכה להגיע למצב כזה". בדברים שאמר בכנס לשכת עורכי הדין באילת, טען מזוז כי "הכלים המשפטיים לא יכולים להיות הכלים הבלעדיים בעיצוב הנורמות בזירה הציבורית וחברה מתוקנת צריכה לבסס מערכת בקרה נוספת".



בהקשר למינוי ליברמן אמר מזוז, כי אם הוא היה סבור שמערכת המשפט היתה צריכה למנוע את המינוי הוא היה אומר זאת, אלא שלדעתו לא מדובר בעניין של המערכת המשפטית אלא של המערכת בציבורית



היועץ המשפטי לממשלה מתח ביקורת גם על חזרתו של השר חיים רמון, שהורשע בביצוע מעשה מגונה, לשולחן הממשלה "ללא תקופת צינון של יום אחד". מזוז אישר, בתשובה לשאלת אחד ממשתפי הכנס, כי רמון המית על עצמו את כתב האישום. לדבריו, "כששר בכיר מבצע מעשה מגונה במסגרת תפקידו, במשרד ראש הממשלה, בנסיבות ובעיתוי המסוים, ומציג את העניין כך שאו המתלוננת או השר משקרים, אי אפשר להותיר את הדבר תלוי ועומד באוויר". מזוז אמר כי "לו רמון היה טוען שמדובר באי הבנה או טעות ומתנצל, יכול להיות שהמערכת היתה נמנעת מלהתעסק בהיבט המשפטי" ..



לדבריו, פרשת רמון ומינוי ליברמן הן דוגמאות למחדלים של המערכת הציבורית. מזוז אמר כי אין במערכת השלטונית הוקעה או התנערות נגד מי שסרח, ולפעמים אף מגינים על נבחרי ציבור שסרחו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully