וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עליות של כ-2% בחוזים העתידיים בוול סטריט על רקע פשיטת הרגל של ג'נרל מוטורס

שמואל שוסטר

1.6.2009 / 14:51

דל תיסחר על רקע הערכות בדבר רכישות צפויות; גילת תיסחר על רקע סבב פיטורים; תפרון תיסחר על רקע הדו"חות



המשקיעים בוול סטריט ממתינים להודעתם של ג’נרל מוטורס והממשל האמריקאי על פשיטת הרגל של החברה. הפסקת המסחר במניית החברה צפוי להקל על מדד דאו ג'ונס בו היא נסחרת והחוזים העתידיים מאותתים על עליות שערים של כ-2% עם פתיחת המסחר.



ביום שישי ננעל המסחר בעליות שערים. נאסד"ק עלה ב-1.3% לרמה של 1,774 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 1.1% לרמה של 8,500 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-1.4 לרמה של 919 נקודות. בסיכום שבועי טיפס נאסד"ק ב-3.3%, דאו ג'ונס עלה ב-4% ומדד S&P 500 הוסיף 5.3%. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים, והתשואה עליהן ירדה ב-0.207% לרמה של 3.47%.



בזירת המקרו צפויים להתפרסם היום נתוני מכירות המכוניות בארה"ב לחודש מאי. כמו כן יפרסם הממשל את נתוני ההכנסה וההוצאה הפרטית הממוצעת לחודש אפריל. במקביל ידווח המוסד לניהול מלאים בארה"ב על נתוני מדד היצרנים לחודש מאי.



נשיא ארה"ב ברק אובמה יכריז היום על כניסתה של ג'נרל מוטורס להגנה מפשיטת רגל, תוך הימור נועז על כך שהלאמה זמנית של האייקון של הקפיטליזם האמריקאי תאפשר להציל את החברה, לפחות במתכונת מצומצמת. 60% ממניותיה יהיו בידי הממשל, והיא תקבל סיוע של 30.1 מיליארד דולר מכספי משלמי המסים.



במסגרת ההגנה מפשיטת רגל יקבל איגוד העובדים של החברה 17.5% ממניותיה, עם אופציה לרכוש 2.5% נוספים. 12% ממניות החברה יעברו לידי ממשלת קנדה, שתלווה ל-GM סכום של 9.5 מיליארד דולר. בעלי האג"ח והנושים הקיימים יקבלו 10% מ-GM החדשה, עם אופציות לרכוש 15% נוספים, זאת בתמורה ל-27.1 מיליארד דולר בחובות בלתי מובטחים.







יצרנית המחשבים דל תיסחר על רקע הערכות בדבר כוונתה להתרחב באמצעות רכישה של חברה אחרת. יש ברשותנו קופת מזומנים דשנה, ומבחינה אסטרטגית אנחנו מחפשים הזדמנויות להשתמש בה", אמר סטיב פליס, נשיא חטיבת העסקים הקטנים והבינוניים "ואנחנו בהחלט מחפשים הזדמנויות להרחיב את הפעילויות העסקיות שלנו", הוסיף. על פי ההערכות בשוק בין המועמדות הפוטנציאליות לרכישה: יצרנית הטלפונים החכמים ומחשבי כף היד פאלם ויצרנית המחשבים אייסר.



גילת לווינים תיסחר על רקע פיטוריהם של כ-30 מתוך כ-966 עובדי החברה, בימים הקרובים. שכר העובדים הנותרים יקוצץ בשיעור של בין 10%-5%. זהו גל פיטורים שני בחברה שנפרדה בתחילת השנה מכ-40 עובדים, וקיצצה בשכר עובדיה הנותרים פרוגרסיווית בשיעור של 15%-10%. גילת מעסיקה כ-400 עובדים בישראל וההערכות הן כי מרבית המפוטרים יהיו במדינה.



תפרון, יצרנית הטקסטיל ממשגב תיסחר על רקע דו"חותיה לרבעון הראשון של 2009. החברה דיווחה על ירידה של 7.8% בהכנסות ל-47 מיליון דולר. הרווח התפעולי הסתכם ב-300 אלף דולר - בדומה לרבעון המקביל ב-2008 והרווח הנקי עמד על 600 אלף דולר, או 3 סנט למניה לעומת הפסד של 600 אלף דולר שרשמה החברה ברבעון המקביל אשתקד. עם סיום הרבעון החזיקה החברה בקופת מזומנים בהיקף של כ-211 אלף דולר בלבד לעומת קופת מזומנים ושווי מזומן של 1.4 מיליון דולר ברבעון המקביל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully