וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עו"ד רם כספי: הון ושלטון זו סיסמא ריקה מתוכן, כמו חבר מביא חבר

הילה רז

1.6.2009 / 14:58

כספי: "חזקת החפות היא ערך עליון, וזה לא משנה אם זה אולמרט, ליברמן, או מנהל בית ספר בבאקה אל גרביה"



"הון ושלטון זו סיסמא ריקה מתוכן, כמו חבר מביא חבר" - כך אמר היום עו"ד רם כספי במושב הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין הנערך השבוע באילת תחת הכותרת "יושר ויושרה בחיים הציבוריים – תפקיד המשפט".



אשת התקשורת אילנה דיין, שהנחתה את הכנס, הוסיפה בהומור "כמו שיטת השקשוקה". כספי, המשמש יועץ משפטי למספר טייקונים, ובהם יצחק תשובה, משפחת עופר ושרי אריסון, ביטל את דבריה והמשיך "הון ושלטון או עיתון ושלטון – אני מודיע לך שלעיתון יש השפעה על השלטון יותר מכל ההון ביחד. כי אין בארץ לא הון ולא שלטון".



כספי הביא כדוגמא את המגעים לעסקה בין יצרנית המכוניות האיטלקית פיאט לבין יצרנית המכוניות אופל הגרמנית. "בגרמניה העמידו למכירה את אופל, מנכ"ל פיאט, שהתעניין ברכישה, נפגש עם הקנצלרית אנגלה מרקל. החברה שרכשה לבסוף את אופל גם היא נפגשה עם מרקל. יש בכך פסול? עזבו אותי מהחשב הכללי. אני מבקש, תנו לאנשים קרדיט שהם פועלים ביושר, אל תפסלו אותם מראש".



דבריו של כספי זכו לקריאות מעורבות בקרב 500 עורכי דין שנכחו באולם. רובם הביעו תרעומת על דבריו.



לגבי שר החוץ אביגדור ליברמן, הנחקר בימים אלו בחשד לעבירות הלבנות הון, מרמה ושיבוש מהלכי משפט, אמר כספי "אני חונכתי שחזקת החפות היא ערך עליון, וזה לא משנה אם זה אולמרט, ליברמן, או מנהל בית ספר בבאקה אל גרביה. הבעיה כיום היא שכל החקירות יצאו החוצה. למה לא מדברים על זה?". כעורך דין ממולח כספי משיב מיידית לטיעון הנגדי "הטענה היא שאנחנו, הסנגוריה, מדליפה, אבל יש חומר שנמצא רק אצלם. לא הכל מושחת כאן, יש לנו מדינה נהדרת".



גם כאן הפליג כספי לאירופה וסיפר על חבר שלו שביקר באיטליה וסיפר על הנשיא ברלוסקוני שביקר בנאפולי "התלוננו בפניו על מצב מעונות היום לילדים. הוא נתן על המקום הוראה להעביר 80 מיליון יורו לשיפור המצב. לאחר כמה ימים הוא ביקר בבתי הסוהר, ואמרו לו שגם שם המצב מצריך הקצאת תקציבים לשיפור, הוא הורה להעביר 500 מיליון יורו. שאלו את ברלוסקוני - למה למעונות יום העברת 80 מיליון יורו ולבתי הסוהר 500 מיליון יורו? הוא השיב: 'לכלא אני עוד יכול להגיע'. זה לא ניגוד עניינים?" תהה כספי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully