וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: ראובן גרוס צריך לפנות לאלתר את חניון בית הדר בתל אביב

עמית בן-ארויה

1.6.2009 / 15:32

חויב בדמי שימוש של 1.3 מיליון שקל; השופט קבע כי הגנתו של גרוס היתה "הגנת בדים"



הפסד לאיל החניונים ראובן גרוס: בית משפט השלום בתל אביב הורה לו באחרונה לפנות מיידית את חניון בית הדר בתל אביב ולשלם דמי שימוש בסך 1.3 מיליון שקל לחברת נתיבי איילון. גרוס נערך בימים אלה לתחילת משפטו הפלילי בפרשת החניונים.



ב-2004 נכרת הסכם הפעלה של החניון בין נתיבי איילון לבין רם חן חניונים שבשליטת גרוס, לאחר שרם חן זכתה במכרז. ההסכם היה לעשרה חודשים מ-1 באפריל 2004 עד סוף אותה שנה, עם אופציה להארכה. ב-2008 דרשה נתיבי איילון לסלק את רם חן חניונים מהמקום ולערוך מכרז חדש. בעקבות הסכסוך בין הצדדים נצבר לגרוס חוב של 1.3 מיליון בגין דמי שימוש.



טענת ההגנה העיקרית של גרוס היא שנתיבי איילון אינה בעלת זכויות כלשהן בקרקע שעליה החניון, ולפיכך אינה יכולה להגיש תביעת פינוי או תביעה בגין דמי שימוש. השופט משה סובל דחה את הטענה, תוך שהוא נסמך על מכתב של מינהל מקרקעי ישראל המוכיח כי החברה מחזיקה בקרקע זה 35 שנה ויש הרשאה של המינהל להמשיך להחזיק בה עד מארס 2010.



השופט קבע כי "משהסכימה רם חן לקבל מידי נתיבי איילון את החזקה במקרקעין ביודעה כי במועד מסירת החזקה לא היה חוזה חכירה תקף בין נתיבי איילון למינהל, ומשהסכימה כי נתיבי איילון תוכל לדרוש את פינויה במקרה שבו לא יחודש חוזה החכירה, ומשהסכימו גרוס ובתו מאיה גרוס לחתום על הערבות האישית ביודעם את תנאי ההסכם, הרי שיש לדחות טענותיהם העומדות בסתירה להתחייבויות קודמות".



בתביעות מסוג זה של סדר דין מקוצר נוטים בדרך כלל בתי המשפט להתיר לצד השני להתגונן. ואולם במקרה זה קבע השופט כי הגנתו של גרוס היא "הגנת בדים" וקיבל את התביעה במלואה. השופט ציין עוד, כי הסיכומים שהגישו פרקליטיו של גרוס היו מסורבלים ומסועפים, תוך שהטיעונים חוזרים על עצמם ב"סתמיות, כלליות ובהיעדר פירוט מינימלי... כל מטרת גרוס בהארכת הסיכומים היתה להטות את נושא הדיון מהעיקר ולסבך ולהאריך את ההליך שלא לצורך, ואין לי אלא להצר על כך".



גרוס חויב בהוצאות משפט בסך 3,500 שקל.



נתיבי איילון יוצגה על ידי אילן סופר, תמר מגיד ואלעד בקר ממשרד גולדפרב. עורכי הדין שאול קוטלר ושחר הררי ממשרד קוטלר הררי הם באי כוח רם חן, ראובן גרוס ומאיה לאופר גרוס.



(א 57690/08, בשא 205835/09)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully