וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.בי.אי: בנק ישראל עשוי להגדיל את היקף רכישות המט"ח, במיוחד אם השקל יוסיף להתחזק בשיעור ניכר

נועה פרייס

1.6.2009 / 16:30

האנליסטים גם מעריכים שבטווח הקצר מחיר הנפט יעלה ל-70 דולר לחבית; המחיר אף עשוי לעלות מעבר לכך, על רקע הגידול בפעילות הספקולטיבית בשוק זה



בבית ההשקעות אי.בי.אי מעריכים כי בנק ישראל עשוי להגדיל את היקף רכישות המט"ח היומי, במיוחד אם השקל יוסיף להתחזק בשיעור ניכר.



באי.בי.אי טוענים כי בשלל הראיונות שהעניקו לאחרונה בכירי בנק ישראל, ניתן היה לאסוף מגוון אמירות בהתייחס למדיניות רכישת המט"ח של הבנק. "לא רק שבבנק מנסים להעביר מסר לפיו רכישות המט"ח יימשכו, לאחרונה רומזות האמירות על קיומו בבנק ישראל של 'יעד שער חליפין', וכי מטרת רכישות המט"ח היא למנוע ירידה בשער השקל אל מתחת לרמה שנקבעה בבנק", אומרת איילת ניר, הכלכלנית הראשית באי.בי.אי.



ניר מוסיפה כי לא ברור האם היעד הינו לשקל/דולר או לשקל כנגד סל המטבעות, אך לטענתה, יותר ממשתמע כי יתרות המט"ח אינן הסיבה לרכישות המט"ח. לכן, באי.בי.אי מעריכים שבנק ישראל עשוי לא רק להוסיף ולרכוש מט"ח, אלא גם אולי להגדיל את היקף הרכישות היומיומי, במיוחד אם השקל יוסיף להתחזק בשיעור ניכר.



מדד חודש יוני צפוי לעלות ב-0.5%



עוד מעריכים באי.בי.אי כי מדד חודש מאי צפוי להתייקר בשיעור של 0.4%, כאשר תיתכן הפתעה כלפי מטה על רקע "מלחמת העופות" המתחוללת בין רשתות השיווק. תחזית זו לוקחת בחשבון את השפעת ייקור הבלו על הדלק במהלך החודש (תרומה של 0.06% למדד החודשי).



בנוסף לכך, מחירי הבנזין שוב מתייקרים בשל עליית מחיר הנפט הגולמי בשוק האנרגיה הבינלאומי, ומחיר הבנזין עלה הלילה ב-6.04%. ההתייקרות תתרום כ-0.2 נקודות אחוז למדד חודש יוני, מעבר להשפעה של ייקור המס, מעריכה ניר. באי.בי.אי אומרים כי על פי האומדן הראשוני, מדד חודש יוני צפוי לעלות ב-0.5%. העלייה במחיר הבנזין צפויה לתרום למדד חודש יוני מעל ל-0.3 נקודות אחוז.



האנליסטים צופים כי בטווח הקצר הנפט יוסיף לעלות לרמה של 70 דולר לחבית. בנוסף לכך, ניר אומרת כי מחיר הנפט הגולמי עשוי להוסיף ולעלות מעבר לרמת ה-70 דולר לחבית, על רקע הגידול בפעילות הספקולטיבית בשוק זה.



"התייקרות מחיר הנפט הגולמי בשיעור של 48.7% מתחילת השנה, צפויה לגרור בעקבותיה התייקרויות נוספות במשק - במחיר החשמל, התחבורה הציבורית, שיעורי הנהיגה, שירותי הובלה, וכן מוצרים ושירותים נוספים", מסכמת ניר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully