וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טנדם קפיטל: ההתפתחויות השליליות כבר מתומחרות בפיחות שעבר על הליש"ט וכעת המטבע מוערך בחסר

TheMarker

1.6.2009 / 17:30

לפי האנליסטים, גורם נוסף לעליית הפאונד הוא השיפור בתיאבון לסיכון, שמניע את הביקוש למטבעות בעלי סיכון גבוה יותר



בטנדם קפיטל מאמינים שמרבית ההתפתחויות הכלכליות השליליות כבר מתומחרות בירידה שחוותה הליש"ט בחודשים שחלפו, וכי וכעת היא מוערכת בחסר. לטענת האנליסטים, זו יכולה להיות סיבה נוספת להמשך התחזקות הליש"ט אל מול הדולר.



לטענת האנליסטים בטנדם, גורם נוסף לעליית הפאונד הוא השיפור בתיאבון לסיכון כתוצאה מהאופטימיות בשוקי המניות, שמניע את הביקוש למטבעות בעלי סיכון גבוה יותר, וגם התקוות שהגרוע מכל כבר מאחורי כלכלת בריטניה.



יוליה ויימן, אנליסטית בטנדם קפיטל, אומרת כי גורמים אלו ממשיכים לתמוך בליש"ט, שבחודש מאי חוותה את העלייה החודשית הגדולה ביותר אל מול הדולר מאז 1985, שהסתכמה ב-9.4%.



ויימן אומרת כי אחת ההשלכות המעניינות ביותר מחולשת הדולר המתמשכת, היא התחזקות הליש"ט הבריטית. הליש"ט התחזקה אל מול הדולר, למרות שרק בשבוע שעבר הורידו ב-S&P את תחזית דירוג החוב של בריטניה. הליש"ט המשיכה להתחזק גם לאחר הודעת S&P על שינוי הדירוג.



מאז העמקת המשבר הגלובלי בשנה שחלפה הליש"ט הוכתה בצורה קשה במיוחד, אומרת ויימן. זאת, כתוצאה מחששות המשקיעים כי בריטניה, שכלכלתה תלויה באופן משמעותי במגזר השירותים הפיננסיים ומאופיינת בשיעור חוב גבוה במיוחד של משקי הבית, תהיה בין הכלכלות הפגיעות יותר מבין הכלכלות המפותחות.



הלירה שטרלינג נפלה בכ-18% אל מול הדולר בשנה שחלפה, לפני שהתברר למשקיעים כי חלק מהמדינות המפותחות נמצאות במצב כלכלי אף קשה יותר מזה של בריטניה, לפי ויימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully