וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוקי המניות בעולם בשיא של 7 חודשים: רוסיה מזנקת ב-7%; פרנקפורט עולה ב-4%;

נמרוד הלפרן

1.6.2009 / 18:03

מחיר הנפט מעל 68 ד' לחבית; הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם; מחיר הזהב מתקרב ל-1,000 ד' לאונקיה



בורסות המניות בעולם עלו לרמתן הגבוהה ביותר זה שבעה חודשים, בהובלת בשווקים המתעוררים, ומחירי הנפט והנחושת נסחרים אף הם בשיא של שבעה חודשים, על רקע סימנים כי שיאו של המשבר הכלכלי העולמי כבר חלף. הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם, וירידות נרשמות גם בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות.



מדד שוקי המניות ב-23 כלכלות מפותחות של MSCI עולה ב-1.1% לרמתו הגבוהה ביותר מאז נובמבר, ומשלים בכך זינוק של יותר מ-29% בתוך שלושה חודשים. מדד שוקי המניות בשווקים מתעוררים של MSCI מזנק ב-3.2% - העלייה היומית החדה ביותר זה שבועיים. בכך, משלים המדד זינוק של 55% בשלושה החודשים האחרונים - הזינוק התלת-חודשי החד ביותר מאז השקת המדד בדצמבר 1987.



מדד Micex של בורסת רוסיה מזנק ב-6.9%, לאחר שאנליסטים של בנק UBS העריכו כי שוק המניות המקומי צפוי לזנק ב-30% נוספים עד סוף השנה. בורסת ברזיל עולה ב-2.8%; בורסות פולין וצ'כיה מזנקות ביותר מ-5%.



באירופה, עולה מדד דאו ג'ונס סטוקס 600 הכלל אירופי ב-2.8% - עלייה יומית חמישית בשישה הימים האחרונים. מניות הפלדה והרכב מובילות את בורסת פרנקפורט לעלייה של 4.1%. בוול סטריט נרשמות עליות של יותר מ-2%. מוקדם יותר היום באסיה, רשמו הבורסות עליות חדות. בורסת הונג קונג זינקה ב-4%; בורסת שנחאי עלתה ב-3.4%. מדד המניות לאזור אסיה פסיפיק של MSCI עלה בקרוב ל-2%, והשלים בכך זינוק של 48% מאז ה-9 במארס.



ירידות נרשמות בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עולה ב-0.15% לרמה של 3.62%. התשואה עלתה ביותר מ-1.6% מאז שנפלה לשפל של 2.03% בשנה שעברה.



הדולר נחלש מול המטבעות המרכזיים בעולם, ובמיוחד מול מטבעות של מדינות שהן יצואניות גדולות של סחורות. המטבע האמריקאי נחלש ב-1.1% מול הרובל הרוסי, ומאבד 1.4% מול הקרונה הנורווגי. הדולר יורד ב-1.1% מול הדולר האוסטרלי לרמתו הנמוכה ביותר מאז ספטמבר.



מול ה, נחלש ה ב-0.4% לשער של 1.4215 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר ירד לשער של 1.4246 דולר ליורו - רמתו הנמוכה ביותר מאז אמצע חודש דצמבר. מול הין מתחזק הדולר ב-0.8% לרמה של 96.15 ין לדולר. הליש"ט חצתה היום את רמת 1.64 דולר לראשונה מאז אוקטובר. הדולר נופל מול הליש"ט ב-1.4% לרמה של 1.641 דולר לליש"ט, לאחר שמוקדם יותר כבר צנח ב-1.5% לרמה של 1.6431 דולר לליש"ט - שערו הנמוך ביותר מאז ה-31 באוקטובר.



עליות נרשמות בשוק הסחורות, ומדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס-ג'פריס, הכולל 19 סחורות, עולה ב-0.5%, בהמשך לזינוק של 14% במאי - הקפיצה החודשית החדה ביותר מאז שנת 1974.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה ביולי נסחרים במחיר של 67.95 דולר לחבית, עלייה של 2.5%, בבורסת הסחורות של ניו יורק, לאחר שמוקדם יותר כבר נסקו למחיר של 68.29 דולר לחבית - הרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת חודש נובמבר. מחיר הנפט הגולמי זינק ב-30% בחודש שעבר - הקפיצה החודשית החדה ביותר מאז חודש מארס 1999.



עם זאת, אנליסטים הזהירו כי ייתכן שהזינוק במחיר הנפט מוגזם. "הדבר המשותף לכל השווקים הגואים הללו הוא שהעליות נרשמות למרות נתוני יסוד לא ממש מעוררי השראה", כתב האנליסט אדוארד מאיר מחברת MF גלובל, בדו"ח למשקיעים. "נכון לעכשיו, נראה שהשחקנים בשוק לא מתעניינים בדינמיקה הדובית של השוק, ובמקום זאת דוחפים את המחירים כלפי מעלה על בסיס ניתוחים טכניים ומשתנים שאמורים לבשר על המשך העליות, כמו היחלשות הדולר, התחזקות שוקי המניות, והשיפור בחזית נתוני המקרו כלכליים", הוסיף.



החוזים על הזהב למסירה ביוני רושמים עלייה קלה למחיר של 979.4 דולר לאונקייה, לאחר שמוקדם יותר כבר עלה מחירם לרמה של 988.1 דולר לאונקייה - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-24 בפברואר. מחיר הזהב עלה בקרוב ל-10% בחודש מאי. החוזים על הנחושת למסירה ביולי נסחרים בניו יורק במחיר של 2.28 דולר לליברה, זינוק של 3.8%.



"הגורם המרכזי שמניע את השוק נותר השיפור בבטחון המשקיעים הגלובלי והצפי להתאוששות של הכלכלה העולמית לצד שיפור בתנאים בשוקי הפיננסים", כתב אסטרטג המטבע של בנק אוף טוקיו-מיצובישי UFJ, לי הרדמן, בדו"ח למשקיעים. "השוק לקח היום לתשומת לבו את הסימנים המתמשכים של צמיחה במגזר הייצור בסין", הוסיף.



מוקדם יותר היום פורסם בסין מדד מנהלי הרכש למגזר הייצור, אשר נותר בחודש מאי מעל לרמה של 50 נקודות - המצביעה על צמיחה בפעילות במגזר - זה החודש השלישי ברציפות. באוסטרליה נרשמה עלייה במכירות הקמעוניות במאי, זה החודש השני ברציפות.



בחזית המקרו כלכלית בארה"ב. מדד מנהלי הרכש של מגזר הייצור עלה במאי לרמה של 42.8 נקודות, לעומת 40.1 באפריל - עלייה חדה מתחזיות הכלכלנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully