וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסיפת הסגל האקדמי באוניברסיטה הפתוחה החליטה: השביתה תימשך

חיים ביאור

1.6.2009 / 19:35

ההחלטה להמשיך בשביתה התקבלה למרות שראשי ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה צידד באפשרות להשעות את השביתה



אסיפת סגל ההוראה של האוניברסיטה הפתוחה שהתכנסה בתל אביב החליטה להמשיך בשביתה, ולא להפסיקה. לפיכך גם היום ובימים הקרובים יושבת המוסד מלימודים.



ההחלטה להמשיך בשביתה התקבלה למרות שראשי ארגון סגל ההוראה באוניברסיטה צידד באפשרות להשעות את השביתה, בעקבות החלטת ועדת החינוך של הכנסת. הוועדה קבעה שיש לקיים מו"מ אינטנסיווי בין ארגון הסגל האקדמי לבין הנהלת האוניברסיטה הפתוחה במטרה להגיע להסכם עבודה קיבוצי. עם זאת, להחלטת הוועדה אין משמעות מחייבת.



החלטת אסיפת הסגל להמשיך בשביתה התקבלה ברוב של 220 מצדדים לעומת 52 נוכחים שתמכו בהפסקה או השעייה של השביתה. המצדדים בהמשך השביתה טענו כי הנהלת האוניברסיטה ממשיכה לסרב לדרישת סגל ההוראה לחתום עמו על הסכם עבודה קיבוצי שיעגן את הזכויות הכלכליות של חברי הסגל, אלא מעוניינת רק בניהול מו"מ לשיפור נקודתי בתנאי ההעסקה של הסגל.



לנוכח השביתה, הנמשכת מאז 19 באפריל, מחריף מצבם של 44 אלף הסטודנטים הלומדים באוניברסיטה הפתוחה וגוברת אי הבהירות לגבי המשך לימודיהם השנה. בימים האחרונים החל תהליך גישור בין הצדדים, בראשות שופט בית המשפט העליון בדימוס, פרופ' יצחק זמיר, אך תהליך זה מתנהל בעצלתיים. את מאבקם של חברי סגל ההוראה מלווה ארגון כוח לעובדים שהעמיד לרשותם את שירותיו המשפטיים של עו”ד איתי סבירסקי.



מהנהלת האוניברסיטה הפתוחה נמסר בתגובה: ”ההחלטה להמשיך בשביתה אופיינית לדרך ההתנהלות של נציגות סגל ההוראה לאורך כל המו"מ. קיים סימן שאלה לגבי תום הלב והיכולת של נציגות הסגל ליישם החלטות. חברי הנציגות הפכו את השביתה מאמצעי למטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully