וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות של חברי כנסת להסכם העברת הקרקעות בין קק"ל והמדינה

גיא ליברמן

1.6.2009 / 20:08

ח"כ דני דנון :"המרת הקרקעות תסכן את קיומה של מדינת ישראל"



קריאות פומביות בנוסח "ההסכם יסכן את קיומה של מדינת ישראל", "ועדת המעקב של ערביי ישראל" ממתינה בפינה בשקט בכדי לנסות ולמחוק את הישגי הציונות" ,נשמעו היום על ידי חברי כנסת לנוכח ההצבעה שאמורה לקיים מחר (שלישי) קק"ל לגבי הסכם העברת קרקעות בינה לבין המדינה. ההסכם סולל למעשה את הדרך להסכמת קק"ל לרפורמה במנהל מקרקעי ישראל, לפיה יעברו קרקעות המדינה לבעלות פרטית.



ח"כ דני דנון (ליכוד), אמר כי משמעות הצבעה של חברי הדירקטוריון בעד ההסכם היא סיכון מדינת ישראל: "לא ייתכן שאדמות שנגאלו מכספי תרומות של יהודים ברחבי העולם, במשך 100 שנות ציונות על ידי התנועה הציונית, יועברו לידי ידיים זרות בשל איוולת. ועדת המעקב של ערביי ישראל ממתינה בפינה בשקט בכדי לנסות ולמחוק את הישגי הציונות. המרת הקרקעות תסכן את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית. אעשה הכל בכדי למנוע את המהלך", אמר ח"כ דנון.



ח"כ עתניאל שנלר ממפלגת קדימה קרא לדירקטוריון לדחות על הסף את ההסכם, אשר לדבריו "שומט את הקרקע מתחת רגלי קק"ל והמוסדות הציוניים הפועלים בשם העם היהודי ולמענו. בעצם קבלת ההסכם למעשה, חברי הדירקטוריון שולחים את קק"ל למדבר ומועלים בתפקידם כנאמני אדמות העם היהודי".



בעת ישיבת דירקטוריון קק"ל מחר צפויה להתקיים הפגנה של מטה המאבק נגד הרפורמה במנהל מקרקעי ישראל המורכב מתנועות הנוער העובד והלומד, המחנות העולים ודרור ישראל. מטה המאבק מסר כי "במאה דקות עומדים להחריב מאה שנות ציונות, הפרטת קרקעות ישראל והעברתן לידים פרטיות היא מעשה מגונה".



בשבוע שעבר חשף TheMarker כי קק"ל והמדינה חתמו על הסכם לפיו הצדדים יחליפו בעלות על קרקעות, כך שאדמות קק"ל בעיקר במרכז הארץ יועברו למדינה, ואילו בתמורה תקבל קק"ל קרקעות בנגב ובגליל.



מדובר בצבר קרקעות בהיקף של כ-70 אלף דונם. כחלק מההסכם נקבע כי קק"ל תשקיע כ-100 מיליון שקל בבניית תשתיות בנגב בשנים 2011-2010, וכן כי עבור כל דונם שהיא תקבל מהמדינה מעל מכסת 20 אלף הדונמים, היא תעביר סכום כספי למדינה.



כחלק מההסכם, תחזק קק"ל את מעמדה במועצת רשות המקרקעין החדשה שעתידה לקום עד סוף השנה ולהחליף את מועצת מקרקעי ישראל. על פי הרפורמה תעמוד מועצת הרשות על תשעה חברים, כולל היו"ר, מתוכם רק שני חברים הם נציגי קק"ל. על פי ההסכם תגדל המועצה לכדי 12 חברים, מתוכם חמישה יהיו נציגי קק"ל.



בנוסף, קובע ההסכם כי "לקק"ל יתאפשר להציב משקיף בכל אחת מועדות העסקות של הרשות, ובכלל זה ועדות העסקות המרחביות וועדת העסקות של הנהלת הרשות ובהנהלת הרשות". בקק"ל הסבירו כי באמצעות ההסכם שומרת הקרן על האמנה ההיסטורית שלה לפיה אדמותיה ישארו בבעלותה הבלעדית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully