וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "אין לי רצון לנהל את GM"

סוכנויות הידיעות

1.6.2009 / 20:56

ענקית הרכב פשטה הערב רגל רשמית ו-60% ממנה נרכשה ע"י הממשל. נשיא ארה"ב: "עתיד החברה בלתי נפרד מעתידנו הכלכלי"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר היום כי הבקשה שהגישה ענקית הרכב ג'נרל מוטורס להגנה מפני פשיטת רגל תאפשר לחברה "לשוב ולהתאושש כחלק בלתי נפרד מהעתיד הכלכלי של אמריקה". עם זאת, הודה אובמה כי משמעות התהליך הוא קיצוצים נוספים בכוח העבודה של מגזר הרכב, סגירת סוכנויות רכב, והזרמת 30 מיליארד דולר נוספים מהממשל לחברה.

אובמה שב ואמרה כי אין לו כל עניין לנהל את החברה, וכי ג'נרל מוטורס לא תישאר בבעלות הממשל באופן קבוע. בעקבות הליכי פשיטת הרגל צפוי הממשל להחזיק כ-60% ממניות החברה, הוסיף אובמה.

מנכ"ל ג'נרל מוטורס, פריץ הנדרסון, אמר במסיבת עיתונאים שערך כי הארגון מחדש של החברה תחת הגנה מפני פשיטת רגל צריך להתבצע במהירות, רצוי תוך 60 עד 90 יום. החברה מתכננת לקצץ 22% מכוח העבודה שלה במהלך 2009, כאשר שליש מהפיטורים כבר בוצעו, הוסיף הנדרסון, אשר ציין כי פעילותה של GM בשוק הסיני, תהווה באופן חד משמעי חלק מהחברה החדשה. הנדרסון אמר עוד כי אין באפשרותו להעריך מתי GM, במתכונתה החדשה, תשוב לרווחיות.

החלטות סופיות לגבי זהות מנהלי החברה יתקבלו במהלך 60 הימים הקרובים, אמר הנדרסון, אשר הוסיף כי צמצום פעילות החברה לארבעת מותגי הליבה שלה - שברולט, קדילק, GMC וביואיק - יאפשר ל-GM למקד את פעילותה.

כשעה לפני דבריו של הנדרסון, הודיעה ג'נרל מוטורס על כוונתה לפטר 7,900 עובדים השנה במסגרת הליכי פשיטת הרגל, וכי כוח העבודה של החברה בצפון אמריקה יצומצם לכ-27 אלף בני אדם.

החברה מסרה עוד כי חטיבת GM אירופה הגיעה להסכם לקבלת הלוואת גישור מממשלת גרמניה, וכי הושג הסכם שותפות עקרוני עם יצרנית חלקי הרכב הקנדית מאגנה. נכסי חטיבת אופל הועברו לנאמן עצמאי, והשלמת המגעים לגבי גורלם צפויה בתוך מספר שבועות, מסרה GM.

GM, שנוסדה לפני 100 שנים, הגישה מוקדם יותר היום בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) - כחודש בלבד לאחר שמתחרתה הקטנה יותר, קרייזלר, נכנסה אף היא להליכי פשיטת רגל. פשיטת הרגל של GM היא השלישית בגודלה בתולדות ארה"ב, אחרי ליהמן ברדרס ו-וורלדקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully