וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המרוויחים הגדולים מפשיטת הרגל של GM: עו"ד, רו"ח ויועצים עשויים לגרוף 1.2 מיליארד דולר

סוכנויות הידיעות

1.6.2009 / 22:08

עם זאת, יציאה מזורזת מהליכי פשיטת הרגל עשויה לצמצם בשיעור ניכר ההכנסות



המרוויחים הגדולים מהחלטת ענקית הרכב ג'נרל מוטורס לבקש הגנה מפני פשיטת רגל היום, עשויים להיות עורכי דין, רואי חשבון ויועצים פיננסיים אשר ילוו את תהליך הארגון מחדש של החברה, דיווח המגזין "ניוזוויק".



כך למשל, פשיטת הרגל של חברת המסחר באנרגיה אנרון בתחילת העשור, הניבה לפירמות עורכי דין עמלות ותשלומים בסך כ-750 מיליון דולר. פשיטת הרגל של בנק ההשקעות ליהמן ברדרס בחודש ספטמבר אף היא היתה רווחית עבור חברות ייעוץ, פירמות עו"ד ורו"ח, אשר הכנסותיהן מטיפול בהליכי פשיטת הרגל הסתכמו ב-100 מיליון דולר בארבעה החודשים הראשונים בלבד של הליכי פשיטת הרגל.



פירמת עו"ד וייל גוטשל (Weil Gotshal) לבדה גבתה תשלומים בסך 55 מיליון דולר עבור חלקה מהליכי פשיטת הרגל של ליהמן. עורך הדין הארווי מילר מהפירמה, הנחשב למומחה בתחום של פשיטות הרגל, דרש תשלום של 950 דולר לשעה עבור שירותיו, שהסתכמו בכ-795 שעות.



בחודש פברואר, דיווחה סוכנות הידיעות בלומברג כי סך ההכנסות ליועצים, עורכי דין ורואי חשבון שיטפלו בהליכי פשיטת רגל של ג'נרל מוטורס, עשויות להגיע ל-1.2 מיליארד דולר. עם זאת, במקרה שהחברה תצליח לבצע ארגון מחדש מזורז תחת הגנה מפני נושיה, יתכן כי הרווחים יהיו נמוכים בשיעור ניכר.



GM, שנוסדה לפני 100 שנים, הגישה מוקדם יותר היום בקשה להגנה מפני פשיטת רגל (צ'פטר 11) - כחודש בלבד לאחר שמתחרתה הקטנה יותר, קרייזלר, נכנסה אף היא להליכי פשיטת רגל. כמו כן, הודיעה החברה על סגירת 11 מפעלים בארה"ב, מהלך שיביא לפיטוריהם של עד 20 אלף עובדים.



מנכ"ל GM, פריץ הנדרסון, אמר במסיבת עיתונאים שערך כי הארגון מחדש של החברה תחת הגנה מפני פשיטת רגל צריך להתבצע במהירות, רצוי תוך 60 עד 90 יום. החברה מתכננת לקצץ 22% מכוח העבודה שלה במהלך 2009, כאשר שליש מהפיטורים כבר בוצעו, הוסיף הנדרסון, אשר ציין כי אין באפשרותו להעריך מתי צפויה GM, במתכונתה החדשה, לשוב לרווחיות.



פשיטת הרגל של GM היא השלישית בגודלה בתולדות ארה"ב, אחרי ליהמן ברדרס ו-וורלדקום.
לאחר יציאת החברה מהליכי פשיטת הרגל, במסגרתם עתיד הממשל להזרים 30 מיליארד דולר נוספים לחברה, בנוסף ל-20 מיליארד שכבר הוזרמו, צפוי הממשל להחזיק בכ-60% ממניות החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully