וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א 25 שעלה ב-6% בשלושה ימים יאיים על רמת ה-900 נקודות; הפועלים ייסחר על רקע הדחת דנקנר

נתן שבע

2.6.2009 / 8:03

התשואה על אג"ח ממשלתיות ל-10 שנים בארה"ב זינקה ב-0.25% אמש; מדד הבנקים טיפס ב-8% בשלושה ימים



מדד ת"א 25 טיפס בכ-6% בשלושת הימים האחרונים, והוא רחוק רק 3 נקודות מרמה של 900 נקודות. גם היום המגמה החיובית צפויה להימשך לאור עליות השערים החדות אתמול בוול סטריט. המשך הסימנים המעודדים על הכלכלה בארה"ב הן שעזרו אמש לבורסות שם לטפס ב-3%-2.6%.



מנגד עשויות האיגרות הממשלתיות לסבול מירידות, לאור הזינוק בתשואה אמש בארה"ב על האיגרות הממשלתיות ל-10 שנים. התשואה עלתה שם מרמה של 3.46% ל-3.71% - עלייה של 0.25% - כחלק מה"היציאה של המשקיעים מהבונקר" וחזרה לאפיקים מסוכנים. כבר אתמול לקראת סוף המסחר נחלשו האיגרות הממשלתיות השקליות בישראל.



מה שעוד עשוי ללכוד את עיני המשקיעים, ואולי לקזז, מעט מהירידה בשווי איגרות החוב הוא הדולר: המטבע האמריקאי ירד אתמול לרמה של 3.87 שקלים והבוקר הוא מתייצב סביב רמה של 3.89 שקלים. הדולר איבד 7% בשבועיים האחרונים.



עונת הדו"חות הכספיים הסתיימה טוב יחסית ממה שהעריכו תחילה, אם כי קשה להאמין כי הרבעון השני יראה שיפור בתוצאות לעמת הרבעון הראשון. מניות לאומי ודיסקונט בלטו בתוצאות טובות, כאשר מגזר הבנקאות הוא זה שהוביל את העליות בימים האחרונים. מדד הבנקים טיפס ב-8% מאז יום רביעי.



סאגת יו"ר הפועלים, דני דנקנר, ובנק ישראל הסתיימה עם התפטרותו של דנקנר אתמול. תחתו ימונה כיו"ר הבנק יאיר סרוסי.







מניות הדשנים נהנו אתמול מעליות של 3%-1% מה שעשוי לדחוף גם את מניית כיל קדימה. החברה האם של כיל, החברה לישראל, נהנתה אתמול מעליות חדות לאור המלצה חמה של דויטשה בנק ששידרג את המלצתו למניה ל"קנייה".



מדד הנדל"ן שזינק ב-95% מאז תחילת השנה, פיגר מעט אחרי השוק בימים האחרונים כאשר עלה רק ב-4.4% מאז יום רביעי. מניית אפריקה ישראל איבדה אתמול 3% בניגוד למגמה לאחר אכזבה מסיימת מהדו"ח שפרסמה יום קדום לכן.



למרות העליות במניות בימים האחרונים, טבע נתקעה באותה רמה שבה היא נסחרת בחודש האחרון. אחת הסיבות לכך היא היחלשות של הדולר, שמשפיע על מחירה השקלי של המניה שנקבע בניו יורק. המניה תפתח בפער שלילי של 0.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully