וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט פסק: בנק אוף אמריקה לא ישלם מיליארד דולר ללקוחות אשר טענו שגזל את כספם

סוכנויות הידיעות

2.6.2009 / 9:48

התביעה האשימה את הבנק בכניסה לחשבונות של לקוחותיו ללא רשותם והעברתם כספם לכיסוי חובות



בית המשפט הגבוה בקליפורניה פסק אתמול כי בנק אוף אמריקה לא יצטרך לשלם פיצויים של מיליארד דולר לפחות ללקוחות אשר טענו כי גזל מהם את כספי הביטוח הלאומי.



הפסיקה נעשתה בעקבות ערעורו של בנק אוף אמריקה על החלטת בית משפט בסן פרנסיסקו ב-2004, אשר פסקה כי הוא אשם. התביעה הייצוגית הוגשה בשם למעלה ממיליון לקוחות, גימלאים ומקבלי קצבאות, אשר האשימו את הבנק בכניסה אל פיקדונותיהם, שהורכבו מכספי הביטוח הלאומי שלהם, ללא רשותם, בין 1994 ל-2003, ושימוש בהם על מנת לכסות חובות על עמלות שלא שולמו לו.



ב-2004 קבע בית המשפט כי על הבנק לשלם פיצויים בסך 284.4 מיליון דולר בתוספת של 1,000 דולר לכל לקוח אשר נגרמה לו פגיעה כלכלית או עוגמת נפש.



ב-1974 הטיל בית המשפט העליון של קליפורניה איסור על בנקים לכסות חובות כרטיסי אשראי של לקוחות באמצעות שימוש בחשבונותיהם השוטפים ופיקדונות המורכבים מדמי אבטלה או הטבות בשל נכות. פסיקת בית המשפט אתמול קבעה כי אין קשר בין האיסור לבין פעולותיו של בנק אוף אמריקה במקרה זה, אשר נעשו בתוך החשבונות עצמם.



עורך הדין של התביעה, ג'יימס סטורדוונט, כינה את הפסיקה "מחפירה", וקרא לחקיקת חוק ש"יבהיר שהאיסור על השימוש בפיקדונות אלה הוא איסור, ללא חריגות מיוחדות עבור הבנקים, שהם רודפי הבצע הגדולים ביותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully