וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יי פי מורגן ואמריקן אקספרס יגייסו כספים באמצעות הנפקת מניות כדי להחזיר את כספים TARP

הדר תדמור

2.6.2009 / 9:58

אתמול פירסם הבנק הפדרלי קווים מנחים להשבת כספי תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי



בנק ג’יי פי מורגן צ’ייס וחברת כרטיסי האשראי האמריקאית אמריקן אקספרס יגייסו כספים באמצעות הנפקת מניות, במטרה להחזיר את כספי תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים בארה"ב (TARP).



ג’יי פי מורגן מתכנן לגייס 5 מיליארד דולר באמצעות הנפקת המניות. הבנק מעונין להחזיר 25 מיליארד דולר שקיבל במסגרת תוכנית הסיוע למגזר הפיננסים. אמריקן אקספרס תגייס 500 מיליון דולר באמצעות מכירת המניות, כדי להשיב חלק מ-3.4 מיליארד דולר שקיבלה במסגרת התוכנית.



אתמול פירסם הבנק הפדרלי את הקווים המנחים להשבת כספי תוכנית TARP על ידי 19 הבנקים הגדולים בארה"ב. הבנקים, אשר להם נכסים בשווי משותף של למעלה מ-100 מיליארד דולר, נאלצו לעבור מבחני עמידות כדי לקבוע האם יש להם בסיס הון מספיק כדי להתמודד עם הרעה אפשרית במצב הכלכלי בארה"ב. אותם בנקים קיבלו בסף הכל 228.6 מיליארד דולר מתוכנית TARP בשווי 700 מיליארד דולר.



כדי לשלם בחזרה את כספי הסיוע, על הבנקים להגיש בקשה לגוף הרגולטורי העיקרי המפקח עליהם ולבקש את אישורו. בקשותיהן של מועמדים מוצלחים להשיב את הכספים יועברו למשרד האוצר לאישור סופי. הסיבוב הראשון של אישורים מטעם משרד האוצר צפוי בשבוע הבא.



הבנקים בארה"ב מעוניינים להחזיר את הכספים לממשלה כדי להימנע מהגבלות שכר ובונוסים ומהגבלות גיוס עובדים אשר נכפו על החברות שנאלצו להיעזר בסיוע הממשלתי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully