וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פישר: "הפיקוח הציל את הכלכלה העולמית"

עומר רבין

2.6.2009 / 10:07

נגיד בנק ישראל שיבח את המפקח על הבנקים וטען: "חייבים להמשיך את הפיקוח האדוק על המערכת הבנקאית - המשבר עוד לא נגמר"

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: ענת ברק)

על רקע פרישת יו"ר הפועלים דנקנר התייחס הבוקר נגיד בנק ישראל הפרופ' סטנלי פישר לטענות כנגד הפיקוח של הרגולטורים בארץ ובעולם, ואמר: "אילו הבנקים המרכזיים בעולם לא היו מטפלים במשבר באופן תכליתי ואגרסיבי, לא היינו עומדים כאן היום ובודקים אם ניצני הצמיחה הם רציניים או חלקיים - אלא עומדים מול בנק עמוק אפילו יותר".

"צריך להודות לממשלות ולרגולטורים המרכזיים שבתוך 6 חודשים אנחנו עומדים כאן כדי להעריך מתי תשוב הצמיחה" אמר פישר בכנס של העיתון כלכליסט והוסיף: "זה לא הזמן לדבר על סכנה מוסרית שבהתערבות הרגולטור - את זה צריך לעשות לפני המשבר ולא במהלכו".

הנגיד גיבה גם את המפקח על הבנקים, רוני חזקיהו, שעמד במרכז המשבר בין הבנק המרכזי לבנק הפועלים ואמר: "אני גאה ומודה לרוני על שעמד בכל הלחצים והתעקש על עמדתו לשמור על רמת ההון של הבנקים ולא לתת הקלות". פישר השתמש בדו"ח של 30 המדינות המתועשות (G30) הטוען גם הוא כי יש להדק הפיקוח על הבנקים: "אם בנק לא מצליח לשלוט על עצמו באופן יעיל ולנהל את הסיכונים כנדרש - אז יש בעיות, תפקידנו להתערב".

הנגיד בחר שלא להתייחס לסוגיית המסחר בדולר שהגיע אמש לשפל נוסף ולספקולציות באשר למדיניות הצפויה של הבנק המרכזי ורכישות המט"ח מצידו.

פישר סיים את נאומו מוקדם מהצפוי ועזב לירושלים על מנת להשתתף בתרגיל פיקוד העורף בבניין הבנק המרכזי בירושלים: "זה תרגיל לאומי ואנחנו מוסד לאומי - אני חייב לרוץ ולהיכנס עם העובדים למרחב המוגן" אמר הנגיד שמיהר לעזוב את האולם כבר בשעה 10:30.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully