וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת אבו דאבי מממשת רווחים: תמכור את מניותיה בברקליס לאחר שזינקו ב-54% מאז רכישתן

סוכנויות הידיעות

2.6.2009 / 10:51

מניית ברקליס זינקה ב-54% מאז שהשקיעה קרן ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי באוקטובר



ממשלת אבו דאבי מתכננים למכור את אחזקותיהם בבנק הבריטי, בסך 4.12 מיליארד ליש"ט (6.8 מיליארד דולר), לאחר שמניות הבנק זינקו ב-54% מאז שהשקיעה בו באוקטובר - כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג.



לפי הדיווח, חברת ההשקעות הממשלתית של אבו דאבי (IPIC) שכרה את שירותיו של קרדיט סוויס כדי לסייע לה במכירות אחזקותיה בברקליס, ניירות ערך להמרה השווים ל-1.3 מיליארד מניות בבנק. הקרן מתכוונת לעבור מהשקעה במניות הפיננסים, שזינקו ב-73% בשלושת החודשים האחרונים, להתמקדות בנכסי אנרגיה, בדומה לקרנות השקעה ממשלתיות אחרות כמו טמאסק הולדינגס הסינגפורית, שעברה גם להשקעה בסחורות לאחר שהמחירים התאוששו מהנפילה שרשמו בשנה שעברה.



טמאסק הודיעה אתמול כי הסכימה לרכוש נתח בחברת הסחורות החקלאיות אולם אינטרנשיונל - הכניסה הראשונה של הקרן לתחום הסחורות מאז שמינתה של יו"ר BHP ביליטון לשעבר צ'רלס גודייר למנכ"ל הקרן בחודש פברואר. קרן ההשקעה הממשלתית של סין וקרן ההשקעה הממשלתית של קטאר הודיעו גם הן בחודש מארס כי יעברו לרכוש נכסים בשוק הסחורות. בחודש מאי זינק מדד מחירי הסחורות CRB של רויטרס/ג'פריס ב-14% - העלייה החדה ביותר שלו מאז 1974.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully