וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלל פורקס: הנפט ממשיך להתחזק למרות הירידות בשוקי העולם, ונהנה מביקושים אדירים בעיקר ממקורות ספקולנטיים

2.6.2009 / 12:16

לפי האנליסטים, במידה ויתבצע תיקון שיגרור את הליש"ט למטה, עסקת שורט עתירת פיפסים עשויה להתקבל בליש"ט-דולר



מגמת המסחר בעולם מושפעת בעיקר מג'נרל מוטורס, שהגישה אתמול את הבקשה ההיסטורית להכרזה על פשיטת רגל. בשוקי ההון בעולם חוששים מהסגירה של אלפי מפעלים של ספקים, סוכניות מכירה ומוסכים ברחבי העולם, שיגררו פיטורין של כ-200 אלף משרות לפחות.



בימים הקרובים יפורסמו רצף של נתונים חשובים לקראת סוף השבוע. נתוני אבטלה, צריכה, נדל"ן והכרזות ריבית ימלאו את סיום השבוע בעניין רב.



המכירות באוסטרליה ממשיכות לצמוח, אם כי בקצב נמוך יותר. בחודש שעבר עלו המכירות בקצב גבוה של 2.2%, בעיקר מסיבות עונתיות. החודש הצמיחה עלתה ב-0.3%, נמוך מהצפי שעמד על 0.5% אבל עדיין חיובי ומוצלח לעומת הכלכלות המקבילות. הפרסום שלח את המטבע האוסטרלי להתחזקות של כ-1%.



התוצר בקנדה ממשיך לרדת, והוא הצטמצם בחודש האחרון ב-0.3% וממשיך רצף של ירידות מתחילת השנה ב-2.8%. הנתון לא טוב, ועדיין עדיף בהרבה על זה של ארה"ב. הירידה בתוצר הביא להיחלשות של כ-1.5% בדולר הקנדי.



נפט (ספוט: 67.70)



הנפט ממשיך להתחזק למרות הירידות בעולם, ונהנה מביקושים אדירים בעיקר ממקורות ספקולנטיים. מאז שחצה את רמת ההתנגדות ב-62 דולר לחבית, יש מגמה מתמשכת של עלייה. הנפט נסחר כעת סביב 67.7 דולר.



מגמת העלייה בנפט נתמכת בדיווח מהשבוע שעבר על הקיטון החד במלאים, ירידה של 5.4 מיליון חביות. הירידה במלאים בולטת במיוחד על רקע הציפיות לירידה של רק מאה אלף חביות. ביום רביעי אחר הצהריים צפויים להתפרסם המלאים המעודכנים, והצפי הוא לירידה של כשני מיליון חביות נוספות.



שקל-דולר (ספוט: 3.91)



הדולר נחלש אתמול וחצה את רף ה-3.9 כלפי מטה, ולראשונה מאז ינואר 2009 המטבע הגיע לשער של 3.86. הבוקר, בדומה למגמות התיקון בעולם, חזר הדולר להיסחר שוב באזור ה-3.9. יש שקט יחסי בזירה הישראלית, ועיקר ההשפעה על הצמד נובעת מההתפתחויות בחו"ל. חשוב לזכור שמעל הכל מרחפת עננה בנוגע לשאלה - מה יעשה בנק ישראל עם יתרות המט"ח הגדולות שצבר בחודשים האחרונים.



אירו-דולר (ספוט: 1.4150)



האירו שבר שיא של חצי שנה, כשפתח את שבוע המסחר מעל רמת ה-1.40. מגמת העלייה שהתחילה לפני כחודשיים הגיעה אתמול בצהריים לשיא זמני ב-1.4250, ומאז השתנה הכיוון והדולר החל להתחזק, מה שיוצר מבנה ראשוני של דישדוש. התנגדות ראשונה ממוקמת ב-1.4220. ההתנגדות הבאה ב-1.43.



ין-דולר (ספוט: 96.25)



כאמור, הדולר מתחזק ברחבי העולם וגם בצמד זה אין חדש. למרות זאת, הקונפליקט המתחמם בין צפון קוריאה לדרום קוריאה עשוי להשפיע גם על יפן. תמיכה ראשונה נמצאת ב-95.00. אחריה קיימת תמיכה ב-94.70. התנגדות ראשונה נמצאת ב-98.00. אחריה נמצאת רמת 98.50.



ליש"ט-דולר (ספוט: 1.6373)



ביום שישי נפרץ המחסום הקודם ברמת 1.6000, וממנו המריא הצמד ללא עצירה ואתמול כמעט הגיע עד לרמת 1.65. תיקון משמעותי ראשוני נראה כעת, אך עדיין לא ברור אם מדובר בתיקון זמני או שינוי מגמה. במידה ויתבצע תיקון שיגרור את המטבע למטה, עסקת שורט עתירת פיפסים עשויה להתקבל בליש"ט-דולר. אך יש לשים לב כי הסיכון בהתאם. התנגדות ראשונה נמצאת ב-1.6500. תמיכה ראשונה נמצאת ב-1.6150, אחריה נמצאת תמיכה ב-1.6025.



את הסקירה כתבו האנליסטים בכלל פורקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully