וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70% מלקוחות הכבלים והלוויין יסכימו לשידור פרסומות תמורת הנחה במחיר המנוי

אופיר בר-זהר

2.6.2009 / 13:01

כך עולה מסקר שערכה מועצת הכבלים והלוויין; כניסת הממיר הדיגיטלי תביא לנטישה של 8% מהמנויים



70% מלקוחות הכבלים והלוויין יסכימו לשידור פרסומות תמורת הנחה במחיר המנוי. כך עולה מסקר שנערך עבור מועצת הכבלים והלוויין בקרב 1,294 לקוחות HOT ו-yes. המועצה הזמינה את הסקר כהכנה לקראת אישור הרפורמה בשוק השידורים.



מהסקר עולה כי כ-80% מהצרכנים סבורים שהמחיר שהם משלמים עבור השירות אינו הוגן. הסקר צופה נטישה של כ-8% מלקוחות הכבלים והלווין לטובת הטלויזיה הדיגיטלית, שתאפשר צפייה ב-5 ערוצים ללא תשלום החל מחודש אוגוסט הקרוב. עם עליית הטלווזיה הדיגיטלית יוכלו הצרכנים לרכוש ממיר בעלות חד פעמית של כ-400 שקל ולצפות חינם בשידורי חמישה ערוצים: 1 ,2 ,10, 99 ו-33. עם זאת, הסקר מראה בבירור כי רוב צרכני הטלויזיה הרב ערוצית לא יוותרו על צפייה בערוצי הסרטים, ערוצי הילדים וערוצי הספורט.



הרפורמה בשוק השידורים שתאפשר רכישת ערוצים בודדים לצד כניסת פרסומות לערוצי הכבלים והלווין (רפורמת החבילה הצרה) זכתה לתמיכת רוב הצופים. 69% מהמשיבים מעדיפים את הרפורמה על פני המצב הקיים לעומת 16.3% מעדיפים את המצב הקיים של חבילת ערוצים כוללת.



כמחצית מלקוחות HOT, המחזיקים בממיר אנלוגי, סבורים כי הם מוציאים פחות מ-180 שקל בחודש על מנוי לטלויזיה. כמחצית מלקוחות HOT, בעלי הממיר הדיגיטלי, סבורים כי הם מוציאים עד 220 שקל בחודש. כמחצית מלקוחות yes סבורים כי הם מוציאים יותר מ-220 שקל לחודש על שירותי טלויזיה רב ערוצית.



יו"ר המועצה, ניצן חן, אמר כי "ממצאי הסקר מראים כי רוב צופי הטלויזיה הרב ערוצית צופים בלא יותר מ-10 ערוצים והיו רוצים לשלם רק על הערוצים שבהם הם צופים. מועצת הכבלים והלווין תערוך בדיקה כלכלית עצמאית כדי לתמחר את הערוצים ולוודא שהצופה באמת ובתמים ישלם פחות כתוצאה מן הרפורמה".



מחברת yes נמסר: "זוהי הצגה פופוליסטית של הדברים, שהרי אם יידרשו הלקוחות לשלם בעד כל ערוץ בנפרד - מחירי הערוצים יזנקו, אחרת הפלטפורמות יקרסו". תגובת HOT: מדובר במחקר מוזמן עם מתודולוגיה בעייתית ושאלות שהתשובה עליהן ידועה מראש. ובכל זאת - גם מסקר מגמתי זה עולה כי למעלה מ-90% מלקוחותינו ימשיכו גם בעתיד לבחור בהיצע העשיר של שירותינו".



הסקר בדק עוד מהם הערוצים הפופולריים ביותר בקרב לקוחות HOT ו-yes. הבדיקה העלתה כי ערוצי הסרטים נצפים על ידי 93% מלקוחות HOT ו-94% מלקוחות yes. ערוצי הסרטים הנצפים ביותר על ידי לקוחות HOT הם GOLD, ACTION, ו-FUN+ DRAMA. הערוצים הנצפים ביותר על ידי לקוחות yes הם 1, 2 ו-4.



ערוצי הילדים נצפים על ידי 66% מלקוחות HOT ו-67% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר בקטגוריה זו הם ערוץ הילדים וערוץ הופ. 62% מלקוחות HOT צופים בערוצי הספורט ו-64% מלקוחותyes. הערוצים הנצפים ביותר בתחום הספורט הם ספורט 5, ספורט 5+ וספורט 5+ לייב.



ערוצי הסדרות נצפים על ידי 87% מלקוחות HOT ו-88% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר בז'אנר זה ב-HOT: ערוץ 3 החדש, HOT FAMILY וערוץ ביפ. הערוצים הנצפים ביותר בז'אנר זה ב-yes הם EXN + DRAMA, COMEDY.



ערוצי המוסיקה והפנאי נצפים על ידי 91% מלקוחות HOT ו-90% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר בקטגוריה זו הם 24, MTV ובידור ישראלי בשידורי HOT ו-24, MTV והחיים הטובים ב-yes.



ערוצי העשרה נצפים על ידי 90% מלקוחות HOT ו-89% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר בקטגוריה זו הם 8 ונשיונל ג'אוגרפיק ב-HOT, ואילו ב-yes מדובר בערוצים דיסקאברי ודוקו.



ערוצי חדשות ושפות זרות נצפים על ידי 62% מלקוחות HOT ו-68% מלקוחות yes. הערוצים הנצפים ביותר בקטגוריה זו הם: BBC, SKY ב-HOT ו-CNN, NBC ב-yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully