וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממונה מטעם ממשל אובמה על פירוק GM: בן 31, חסר כל ניסיון בתעשיית הרכב, שלא סיים את לימודיו

סוכנויות הידיעות

2.6.2009 / 13:04

בריאן דיס - כמתנדב בקמפיין אובמה - הוא אחד מהחברים הבכירים בצוות המשימה של אובמה לשיקום תעשיית הרכב



לא כל בן 31 בעבודתו הראשונה במגזר הציבורי מקבל לידיו את משימת הפירוק של ג'נרל מוטורס מנכסיה וארגון פעילותה מחדש. בריאן דיס, הממונה מטעם הבית הלבן על ארגונה מחדש של ענקית הרכב המולאמת, כן קיבל לידיו את האחריות הגדולה למרות שמעולם לא ביקר אפילו במפעל לייצור מכוניות.



דיס, שאפילו לא סיים את לימודי המשפטים שלו באוניברסיטת ייל, עבד כמתנדב בקמפיין של הילארי קלינטון בפריימריס הדמוקרטיים, ולאחר מכן התנדב במטה הבחירות של הנשיא ברק אובמה. לצורך הבחירות הקפיא דיס את לימודיו, אך כאשר התכוון לחזור לספסל הלימודים אחרי הבחירות נקרא על ידי אובמה לקחת חלק בצוות המשימה של הממשל החדש לשיקום תעשיית הרכב.



"היתה תקופה ב-4 בנובמבר לאמצע פברואר שבה הייתי החבר היחיד בצוות המשימה לשיקום מגזר הרכב. זה היה קצת מפחיד", אמר דיס, המשמש כעוזר מיוחד לנשיא בנושאי מדיניות כלכלית. דיס מילא תפקיד מרכזי בתוכניתו של הבית הלבן להתיר לג'נרל מוטורס להיכנס לפשיטת רגל כדי שתוכל לארגן את פעילותה מחדש.



לפי מראהו החיצוני, קשה שלא להתבלבל בין דיס לבין בוגר קולג' שטרי שעדיין מסתגל לשוק העבודה. "יש לו זקן שמופיע ונעלם לסירוגין", אמר סטיבן ראטנר, אחד ממנהיגי צוות המשימה של אובמה לשיקום תעשיית הרכב.



כעת, לאחר שעבר קורס מזורז בנוגע לקריסתה של תעשיית הרכב האמריקאית, הפך דיס לדברי גורמים המקורבים לבית הלבן לאחד הקולות המשפיעים ביותר הנוגעים להתערבות הממשלתית בתעשיית הרכב. בעוד שחברים אחרים ובולטים יותר בצוות המשימה של אובמה מקבלים את ההחלטות המכריעות בנוגע לגורלה של יצרניות המכוניות, דיס הוא האדם שמופקד על צמצום האפשרויות העומדות בפניהם. כשחברי הצוות היו חלוקים ביניהם בנוגע לתמיכה בניסיונה של פיאט לרכוש נתח שליטה בקרייזלר, היה זה דיס ששכנע אותם לא לתת לחברה להיכנס לכינוס נכסים.



"בריאן מבין את העקרונות הכלכליים והפוליטיים מהר יותר מכל אדם אחר שראיתי", אמר לורנס סאמרס, שר האוצר לשעבר של ארה"ב ויועצו הכלכלי הבכיר של אובמה, אשר ידוע בחוסר סובלנותו כלפי דו"חות או ניתוחים שהוא מחשיב לנחותים או אלו שחולקים על דעותיו האישיות בנושא המדובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully