וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפויה ירידה של 25%-20% בהשכרות רכב לחו"ל בקיץ

עירית רוזנבלום

2.6.2009 / 15:32

המשבר הכלכלי מתבטא גם באופי ההזמנות, כאשר השוכרים מתפשרים על סוג הרכב



ירידה של 25%-20% בהשכרות רכב לחו"ל צפויה בחודשי הקיץ השנה לעומת אותה תקופה אשתקד - כך מעריכים בענף. חודשי הקיץ, יוני עד ספטמבר, מהווים בדרך כלל 60%-50% מהפעילות השנתית של השכרת הרכב בחו"ל. המשבר הכלכלי מתבטא באופי ההזמנות, כאשר השוכרים מנסים לחסוך ולהתפשר על סוג הרכב המושכר.



לדברי גיל שגיב, מנהל השיווק של חברת השכרת הרכב אוויס, למרות ההתעוררות במכירות, יירשמו כנראה היקפים פחותים מההיקפים שנרשמו בשנה שעברה. "בשל המיתון, נתוני יציאות הישראלים לחו"ל מתחילת השנה מראים על ירידה משמעותית ואנו מאמינים שמגמה זו תמשיך גם בתקופת הקיץ", הוא אומר.



המשבר הכלכלי מתבטא, כאמור, גם באופי ההזמנות, כאשר הדרישה השכיחה היא לרכב פחות מפואר, עם העדפה מסוימת לרכב עם גיר ידני על פני גיר אוטומטי.



סוג הרכב להשכרה הנפוץ במדינות אירופה הוא הרכב המשפחתי הקטן והידני (והזול ביותר). בין הדגמים הפופולאריים ביותר נמצאים הפורד פוקוס והאופל אסטרה. ממוצע ימי השכרה של הישראלים עומד על 5-7 ימים ומרבית העסקות יהיו לרכבים משפחתיים, שכן מדובר בעונת תיירות המאופיינת ביציאתן של משפחות לחופשה.



עם זאת, לדברי אריאל טובל, מנהל המגזר הפרטי בחברת השכרת הרכב הרץ, השנה יתקשו ישראלים למצוא רכבים להשכרה, בעיקר באירופה, בשל צמצום מלאי הרכבים בחברות ההשכרה בעקבות המשבר הכלכלי. עיקר הקושי בהשגת מכוניות יהיה בספרד, בצרפת ובהולנד. באחרונה התברר כי גם ביוון צפוי מחסור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully