וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת מינויו ליו"ר הפועלים: סרוסי התפטר מתפקיד דח"צ בחברה לישראל; יעזוב את דירקטוריון יורופורט

שרון שפורר

2.6.2009 / 16:38

לפני כחודש התפטרה מדירקטוריון החברה לישראל גם אירית איזקסון - דירקטורית בפועלים



לקראת כניסתו לתפקיד יו"ר בנק הפועלים, החל יאיר סרוסי להתפטר מתפקידיו כדירקטור בחברות שונות. בצהריים הודיעה החברה לישראל שבשליטת האחים עופר על כך שסרוסי התפטר מתפקיד דח"צ בחברה.



סרוסי ישב בדירקטוריון החברה לישראל ביחד עם אירית איזקסון, דירקטורית בבנק הפועלים, שהודיעה גם היא על התפטרותה מדירקטוריון החברה בסוף חודש אפריל.



על פי הערכות, סרוסי צפוי גם להתפטר מתפקיד יו"ר דירקטוריון חברת יורופורט, בה יש לו גם אחזקות. יורופורט הוקמה על ידי היזם מוטי קירשנבאום, שאחראי לפרויקט האירפורט סיטי. לקירשנבאום חברו מספר משקיעים בעלי שם כיעקב ויינשטיין, מנהל ההשקעות הראשי במגדל שוקי הון, דיסקונט שוקי הון, יגאל שרמייסטר מפועלים אי.בי.אי וגם חברה בת של סוסייטה ז'נרל. גם יאיר סרוסי היה בין המשקיעים עם אחזקה של כ-4% מהחברה.



מייד אחרי הקמתה, גייסה יורופורט כ-57 מיליון שקל באג"ח מהציבור ותיכננה להקים פארקי עסקים במתכונת של אירפורט סיטי אלא שהמשבר קטע את התוכניות עבור קבוצת המשקיעים הנוצצת. נכון להיום, יורופורט עדיין לא הקימה כל מרכז כשבין היתר היא מתקשה להשיג מימון לבנייה באוקראינה.



למרות זאת, התשואה על האג"ח של יורופורט סבירה יחסית ועומדת על כ-12%, ככל הנראה, בשל כך שליורופורט קופת מזומנים של 60 מיליון שקל והיא אינה בעלת חוב לבנקים אלא רק חוב לבעלי האג"ח אותו יהיה עליה להחזיר החל מ-2010.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully