וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק ירושלים: הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בטווח הקצר בתנודתיות גבוהה, אך לשוב ולהתחזק בשבועות הקרובים

TheMarker

2.6.2009 / 17:01

לפי האנליסטים, תיקון טכני כתוצאה ממימוש רווחים בשווקים, יחזק את הדולר ואת הין לעומת המטבעות העיקריים



בבנק ירושלים מעריכים כי נגיד בנק ישראל ממתין שכוחות השוק יעשו את שלהם, ולא ינקוט בצעדים בנוגע לדולר. בשל כך, הדולר צפוי להמשיך ולהיחלש בטווח הקצר בתנודתיות גבוהה, אך לשוב ולהתחזק בשבועות הקרובים, כאשר הנגיד יבחר את העיתוי הטוב ביותר מבחינתו להתערבות מורחבת. טווח המסחר לשבוע הקרוב עומד על 3.9890-3.8430.



איתן אדמוני, מנהל מחלקת מט"ח וסחר חוץ בבנק ירושלים, אומר כי חולשתו הדרמטית של הדולר בשבועות האחרונים בשוק הבינלאומי, נגררה גם לשוק המקומי. "בתקופה זו בה המשק הישראלי זקוק לעידוד ותמיכה, דולר חלש פוגע בייצוא הישראלי. לכן, עיני המשקיעים נשואות לבנק ישראל, שטרם התערב בסיבוב זה של היחלשות הדולר", אומר אדמוני.



ביום שישי צפויים להתפרסם בארה"ב נתוני התעסוקה, והצפי הוא להמשך אובדן המשרות. "להערכתנו, בטווח הקצר הדולר ימשיך להיחלש מול המטבעות המובילים, אך עם התבהרות התמונה לגבי מצב התעסוקה במשק האמריקני, נראה את הדולר חוזר להתחזק", אומר אדמוני. בבנק ירושלים מעריכים שמחירי הכסף יוותרו ברמות נמוכות ביותר לטווח הבינוני-ארוך.



אדמוני גם אומר כי ייתכן ששוקי ההון בעולם ימשיכו את מגמת העליות בשבועות הקרובים, אך כניסת הקיץ תרגיע את הרוחות השוריות. לטענתו, תיקון טכני כתוצאה ממימוש רווחים בשווקים, יחזק את הדולר ואת הין לעומת המטבעות העיקריים, כולל השקל.



בנוסף לכך, אדמוני מציין כי אג"ח אוצר אמריקני לעשר שנים נסגר ביום שישי האחרון בתשואה של 3.43%, והצפי הוא ששיעור זה יעלה מעט מעל 4% בתקופה הקרובה. "עם חולשת הדולר והחשש מאינפלציה עלו מחירי הנפט והזהב בצורה משמעותית. סביר להניח כי כל עוד הדולר ימשיך להיחלש בעולם, מחירי הסחורות ימשכו את מגמת העלייה", מסכם אדמוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully