וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באקסלנס מורידים את ההמלצה לכי"ל מ"קנייה" ל"נייטרלי"; "כי"ל נסחרת קרוב למחירה האמיתי"

נועה פרייס

2.6.2009 / 17:35

האנליסטים מתקשים לראות את הסינים חותמים על חוזה חדש לקניית אשלג בכמויות גבוהות ובמחירי 2008



בבית ההשקעות אקסלנס מורידים היום את ההמלצה לחברת כי"ל, מ"קנייה" ל"נייטרלי", כתוצאה מהעלייה במחיר המניה מתחילת השנה ועל רקע החולשה המתמשכת בשוק הדשנים. האנליסט גלעד אלפר אומר כי הביקוש למזון הוא חלש, ושהמשך העלייה במחירי הנפט הוא פחות סביר. בנוסף, ייתכן שהקשר הכלכלי בין מחיר הנפט למחירי המזון הולך ונחלש.



"הסינים נתקלים בבעיות אחסון של מזון, בשל כמויות התבואה הענקיות שהם אוגרים וחוסר היכולת שלהם למכור אותם בשוק המקומי", אומר אלפר. האנליסטים מתקשים לראות את הסינים חותמים על חוזה חדש לקניית אשלג בכמויות גבוהות ובמחירי 2008. "ייתכן שייחתם לבסוף חוזה על כמויות נמוכות, נניח 2 מיליון טון, אך חוזה כזה לא יהיה מספיק כדי לשנות בצורה משמעותית את שוק האשלג השנה", מוסיף אלפר.



עוד אומרים באקסלנס כי לאחרונה מתגברים הקולות לגבי התאוששות הביקוש לאשלג בברזיל. הכמויות שהאנליסטים האופטימיים מזכירים נעות סביב 6-5 מיליון טון. "כמות מכובדת מאוד, אולם ללא תמיכה מהשוק הסיני אין בה מספיק כדי לשנות את גורלו של שוק האשלג ב-2009", טוען אלפר.



אלפר אומר כי "לפי מודל תזרים המזומנים של אקסלנס, בהנחה של התאוששות בחצי השני של 2009 ובמחירים ארוכי טווח של כ-600 דולר לטון, כי"ל נסחרת קרוב למחירה האמיתי".



לטענת האנליסטים באקסלנס, הסיבה שמניית כי"ל התאוששה בצורה כה יפה לאחרונה היא עליית מחיר הנפט, שדרך האתנול משפיע בצורה חזקה על הביקוש לתירס ועל מחיר התירס. "למרות הקשר החזק בין מחיר הנפט למניית כי"ל, יש לציין כי מחיר הנפט עלה בכ-53% מתחילת השנה, לעומת עלייה של 10% בלבד במחיר התירס", אומר אלפר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully