וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוועדה המחוזית בירושלים החליטה: מלון בן 200 חדרים במזרח העיר במקום שוק סיטונאי

רנית נחום-הלוי

2.6.2009 / 17:46

משמעות ההחלטה היא סגירת בתי מסחר והריסת גן ילדים המשמשים את תושבי מזרח העיר



הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז ירושלים החליטה להפקיד את התוכנית לבניית מלון ומרכז מסחרי באזור ואדי ג'וז במזרח ירושלים. נכון להיום מופעל במקום שוק סיטונאי לתושבי מזרח העיר. משמעות ההחלטה היא סגירת בתי המסחר אשר ממזרח למוזיאון רוקפלר והריסת גן ילדים.



בעלת הקרקע היא עיריית ירושלים והיזם הוא החברה לפיתוח ירושלים. התוכנית משתרעת על שטח של כ-23,000 מ"ר, ולפיה ייבנה במקום מלון בן 200 חדרים בבנייה מדורגת של 9 קומות. המלון ייבנה בהתאמה לתוואי הטופוגרפי של ההר, כאשר גג המלון יפותח ככיכר ציבורית במפלס הרחוב, ממנה ניתן יהיה לצפות על נוף הר הזיתים ונחל קדרון. בשטח בו תוכנן המלון קיימות היום מספר חנויות שיקבלו מענה חלופי בשטחי מסחר המוצעים בצד המערבי של הכביש.



שטח התוכנית כלול בתוכנית המתאר של העיר העתיקה והוא מיועד לשטח ציבורי פתוח. עם זאת, בכוונת העירייה לשנות את ייעוד הקרקע לאזור מסחרי מיוחד, מלונאות ומעבר ציבורי להולכי רגל.



כפי שפורסם, במגעים המתקיימים באחרונה עם הדרג המדיני בישראל, הבהירו בכירים בממשל האמריקאי כי הם מצפים שישראל תקפיא את התוכניות להרחבת הנוכחות היהודית במזרח ירושלים בכלל, ובאגן הקדוש שגובל בחומות העיר העתיקה בפרט. בתוך כך זעמו בממשל האמריקאי על קידום התוכנית. בישראל, לעומת זאת, מבהירים כי מדיניות מוסדות התכנון היא קידום ותמיכה בתוכניות למלונאות בעיר לצורך פיתוחה, תוך ניצול הפוטנציאל וטיפוח המרחב הציבורי.



במקביל לקידום תוכנית זו, מקודמת תוכנית דומה לפיתוח השוק הסיטונאי בשכונת גבעת שאול בירושלים בשטח של 44 דונם. בעלי מניות החברה במתחם זה הם תנובה (50%), סיטונאים פרטיים (30%) ועיריית ירושלים (20%). נכון להיום, פועל במגרש שוק סיטונאי מכוער המהווה מטרד תברואתי וסביבתי. ההליכים לפיתוח מתחם זה החלו עוד ב-1995 על-ידי עו"ד דייוויד אמיד, שותף בכיר במשרד ש. בירן ושות', לבניית כ-1,000 יחידות דיור. עם זאת, עד היום התוכנית לא עלתה לדיון בוועדה המחוזית בשל חילוקי דעות קשים בין חברת השוק הסיטונאי לעיריית ירושלים. בהמשך אף נוצר מצב ששני הצדדים הגישו תביעות הדדיות בסך של כ-80 מיליון שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully